Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vilken helg!

Skrivet av Cilia och June
Fan vad jag längtar till June är sådär tolv. Då ska jag varje natt omkring ettsnåret sådär, gå in på hennes rum och ropa halleluja. Bara för att det ÄR ju så kul att vara vaken.

Jag fattar inte - om man är sjuk ska man väl vilja sova? Jag har proppat henne full med panodil, ersättning, gröt och näsdroppar och ÄNDÅ har hon varit vaken nästan hela nätterna.
Jag blir galen. Får jag inte sova snart kommer jag att bli spritt språngande galen, sätta ett par trosor på huvudet och gå ut och gå.

Tja.. det var bara det. Jag ville - som vanligt - bara gnälla. :)
Svar på tråden: Vilken helg!

Tja join the club!

Skrivet av  Ebba m.3
har ockå en sjuk liten bäbis som vägrar att sova. Dvs i sin säng, och när hon (och storebror) sover hos oss så kan inte jag sova. Har dessutom varit uppe och ammat 5 ggr i natt, bytt bajsblöjor och tagit febern SUCK! Skickar ett gäng styrkekramar, och du, det blir bättre när de är äldre, det intalar jag mig i alla fall!
 

Hur gamla då ler*?

Skrivet av  Ango & Victor 040802 + 2 till
Min äldsta tjej (nyss 4 år fyllda) var ett mönsterbarn. Sov hela nätterna från att hon var 2 månader gammal (kunde sova upp till 15 timmar i ett sträck...). Nu däremot!!! ungen vaknar VARENDA natt och har gjort i ett halvår, precis som lillasyster, 2½ år, ...och så Victor då!
Längtar tills de är i tonåren och inte gör annat än sover *s*!

Kramisar
 

He he, jo min

Skrivet av  Ebba m.3
6 1/2 åring sover hela nätterna och har så gjort det senaste åren i alla fall, men han är däremot äckligt morgon pigg kliver upp senast 7 vardag som helg *L*. Så när de paserat 4-5 års åldern borde det vara relativt lugnt... Kramis!
 

Ah, vad sönt *s*.

Skrivet av  Ango & Victor 040802 + 2 till
Inatt har jag fått sova iaf! Tjohooo!
Victor sov från 22:30 till 04:22. LYX!!! Dessutom sov stora tjejen och maken i bäddsoffan på undervåningen, och lilltjejen och jag i dubbelsängen (då sover båda tjejerna bra).

Morgonpigga är mina också...även det lär ändras i tonåren *s*. Då lär man gå och muttra över att de aaaaaldrig går ur sängen på mornarna!

Kramisar
 

Gnäll på du *ler*!

Skrivet av  Ango & Victor 040802 + 2 till
Ja, man förstår verkligen inte att de envisas med att vara vakna på nätterna!
Jag har turen att Victor sover bara tutten finns i närheten *s*. Vaknar han till är det bara att trycka in den i munnen på honom så somnar han. Det måste finnas nåt sövningsmedel i den mjölken!

Hoppas June bestämmer sig för att sova ordentligt snart så hennes mamma inte blir spritt språngande galen *ler*!

Kramisar
 

Elias gör som June

Skrivet av  Norrländskan m. Elias
Somnar om bara han har tutten i munnen, tyvärr håller mamma på att vara desperat och totalt knäckt eftersom jag sover som en kratta med honom i sängen. Livrädd att röra mig, får ont i hela kroppen, fryser och vaknar som i en dimma. Om han inte börjat skärpa sig till mellandagarna blir det andra bullar! För jag orkar inte mycket längre till.
 

gör som Viktor ska det ju vara!

Skrivet av  Norrländskan m. Elias
a
 

Känner igen det!

Skrivet av  Ango & Victor 040802 + 2 till
Kroppen får verkligen lida för att man ska agera napp åt de små!
Jag tänkte trappa ner på amningen framåt våren och förhoppningsvis har värsta snuttbegäret lagt sig då!

Kramisar
 

cilia

Skrivet av  mija
jag vet nu

att det är väldig skillnad på bebisar. för kanske tredje gången i sitt liv ville hjalmar vara vaken på natten mellan ett och tre. Natten till igår var det. han ville bara bajsa och bajsa hela tiden.

jag fattar inte! hur man orkar med en sån bebis natt ut och natt in! heltokig skulle jag bli och nog behlva spärras in! så egentligen är det konstigt att inte fler går runt med trosorna på huvet för jag har förstått att underbarungen är lite ovanligt lugn.

kraaaaaaaaaam
mija
 

mija

Skrivet av  Cilia och June
du ser! Det är kanske bebisarna som är galna?

Fast inatt har June sovit ganska gott och bara lajjat en gång.

Stackars oss, men mest stackars dem som har bebisar vars vakenperioder är på natten.
 

Artiklar från Familjeliv