Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ersättningstips?

Skrivet av Nettan m Anton 29/10-01 & Märta 2/8
Ni som ger ersättning kokar ni vattnet innan? Har funderat på om det verkligen behövs. Man kokar ju inte vattnet till gröten.
Svar på tråden: Ersättningstips?

Nepp

Skrivet av  Cilia och June
Jag har inte kokat sen hon var en månad eller så.

Har man kommunalt vatten så behövs inte det.
 

näe..inte nu längre

Skrivet av  ~*Nina med Jennifer -02 & Lucas -04*~
gjorde det i början, men nu struntar jag i det..
 

Hmm...

Skrivet av  Lami med tre!
har inte kokat någon gång... Lite slarvigt kanske, men båda killarna har växt upp på det kommunala vattnet och det har funkat bra...
 

Fler frågor

Skrivet av  Nettan m Anton 29/10-01 & Märta 2/8
Okej! Då skippar vi att koka innan. Kan man blanda och sen värma i microvågsugn?
 

vi gör det

Skrivet av  ~*Nina med Jennifer -02 & Lucas -04*~
på nätterna iaf.. jag vet faktiskt inte vad som är det rätta, men på dagarna kör jag vattnet i micron och tillsätter sen pulvret, men på kvällen brukar jag blanda i ordning ett par flaskor och ställa i kylen så det bara är att köra dom i micron sen..

har för mig att vi gjorde såhär med jennifer åxå-och det funkar ju med välling, så det borde väl gå lika bra??

nån annan som vet om man inte bör göra så kan ju hojta då :)

 

Japp

Skrivet av  Cilia och June
Det kan man.

För att få bästa ersättningen, som löser sig och sådär, brukar jag värma vattnet i micron, blanda ers. och ställa den i kylen. Och sen på natten värmer jag den i micron.
 

Vi kokar...

Skrivet av  Pia med *Tim* och Tindra
har gjort det från början och fortsätter med det tills hon är ett år. Kanske inte behövs egentligen men det är inte så stort besvär så jag gör det ändå. Sen låter vi vattnet svalna. Tar från kylskåpet sen och blandar tillägg och värmer i micron sen när det behövs. Vi gör flera flaskor som är färdigblandade som vi har i kylskåpet så det finns sen när Tindra blir hungrig. Dom håller ju ett par timmar i kylskåpet. Det står på paketet hur länge.
 

Nope!

Skrivet av  Tindragull
Det slutade jag med när Tindra var en månad...
Kram!
 

Nej

Skrivet av  Maria m Oskar 040708
vi kokar inte vattnet.
 

Tack alla!

Skrivet av  Nettan m Anton 29/10-01 & Märta 2/8
Då har vi blivit mycket klokare.
 

Artiklar från Familjeliv