Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Babysim?

Skrivet av Cecilia med Juni & Tindra 30/8
Jag har tänkt att börja på babysim med Tindra i januari. Då är hon 4 månader drygt, ca 4,5. Jag har inte vägt henne på länge, men hon vägde drygt 6 kilo när hon var 3 månader.

Vilken storlek på badbyxor behöver hon då? 5-8 kilo? 7 och uppåt låter lite stort, men på Imse vimse stod det att 5-8 var för 1-3 månader - låter konstigt tycker jag.

Har ni Aqua nappies eller Imsevimse byxor? Jag tyckte inte färgerna var så fina på Aqua nappies. Någon som beställt byxor från Imse vimse? Funkar det bra? Andra babysim tips för en nybörjare?
Svar på tråden: Babysim?

Det som är det...

Skrivet av  Teres m. Alva -02 & Gry 041019 *på besök*
... absolut viktigaste med babysimbyxan är att de håller tätt! För läcker de bajs så måste man stänga bassängen för rengöring. Så det är mycket viktigt att de sitter tajt vid låren. Sen är det bra om de inte innehåller något "prasslig plats" efter som att det där kan bildas luftbubblor under så att barnet får ett flythjälp. Kolla in dess badbyxer som är super: www.babysimshopen.se
 

oftast

Skrivet av  Annica m Oscar
har babysimmet badbyxor som man får köpa. de vet viken strl Tindra behöver. Ring/maila dem & fråga! Ni kommer få det jättekul på simmet!
 

Stora storlekar...

Skrivet av  Theas mamma, alias Lillblomma
Hej Cecilia!

Vi köpte 5-8 kilos byxor till Thea när hon vägde ca 5200 g. De var ALLDELES för stora runt låren! Aqua nappies TROR jag...
Men det är vara att sy ihop! (Och det var ok med instuktören.)
Det ser inte så snyggt ut, men nu har jag fått sprätta ca en cm så snart har hon väl växt i dom.
Jag tror enda sättet är att mäta riktigt tight runt barnets lår, högt upp i ljumskvecket, annars är det nog svårt att få rätt storlek. För jag tror ju inte direkt man får prova i affären ;o)
Bara för att barnet väger "lagom" mycket är det ju inte säkert att låren är tillräckligt tjocka...
Men nu räknar vi med att hon ska kunna ha dom till och med i sommar! Och det är ju smidigt!
//A
 

Håller med dig, sy ihop

Skrivet av  Kajsa m Oliver 5 mån idag!
Hej!
Vi köpte lite större som vi sydde ihop för det var precis på gränsen med Oliver oxå. Resultatet är att nu kan ha dem även på nästa kurs och jag sparar lite pengar. De brukar sälja dem på kursernas info träff där vi går så hör med ditt babysim om de säljer till rabatterat pris.

Simma lungt*blubb blubb*
Mvh Kajsa
 

Vi tog

Skrivet av  Ann leia 04 skorpan 01
en större stl vilket dom på vårat babysim rekomenderade när skorpan gick .. man lägger bara några stygn öppe vid höften om dom är förstora så man slipper köpa nya med en gång ;)

hon kan forfarande ha dom för on väger bara 12 kg ;)


KRAMIZ ANN
 

våra byxor

Skrivet av  Nina med Liv 040818
kan man ställa i olika lägen. Det är superbra faktiskt. Så slipper man köpa nya när de blivit för små. Znoggs heter de och är köpta på Bonti. Men jag tror de finns på babyland också.
 

Artiklar från Familjeliv