Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Varför luktar Melvins svett stark ättika?

Skrivet av Karolina Med Liam 0302 & Melvin 040823
Hej!
Melvins svett har börjat lukta så starkt nu. Det luktar som en blandning mellan alosolsprit och ättika. Jag har hört att dom kan lukta ättika när dom är uttorkade. Jag har svårt att tro att han är uttorkad för han äter ju sin välling. Okej han äter ju lite mindre nu än vad han har gjort innan vi bytte till nan2. Sen vi bytte till nan2 så har han ätit färre gånger per dygn med. Han äter nu 160 ml 4ggr per dygn. Han skriker på nätterna och nu börjar jag förstå att han skriker efter mat fast han nyligen ätit. Kan dte vara så ändå att han får för lite vätska i sig?
Karolina!
Svar på tråden: Varför luktar Melvins svett stark ättika?

Kan man inte

Skrivet av  Cilia och June
känna om de uttorkade på att fontanellen är insjunken?

Annars hade jag noog försökt ge honom lite vatten mellan målen (inte så han blir mätt, men litegrann) för att se om det hjälpt. Och så had ejag ringt bvc och frågat dem vad de trodde.

Vad gäller nan2 tror jag det är så att det ska mätta mer (inte för att det mättar June så länge, men är man ett matvrak så är man.. :)), det är säkert därför han äter färre gånger, för han står sig längre.
 

Be dem kolla

Skrivet av  ISA m. Erik 22/6 + 3 till
sockret.
Jag hade ringt BVC
 

Det har jag också hört

Skrivet av  Jenny med Ida -00 och Albin 040719
...men jag är inte kunnig på området. Jag har bara hört det någon gång.
 

Man kan dofta

Skrivet av  Å & M & Thea 11/7
acceton eller fruktigt, (oftasta ur munnen) om man har problem med insulinproduktion/sockernedbrytning/diabetes eller ngn annan endokrinsjukdom, men att det gör att man svettas "ättika" är inget jag vet om... ättika luktar ju inte direkt acceton, Men fråga på BVC dom kollar lätt ett socker när ni ändå är där!
 

Våran..

Skrivet av  Maria m Oskar
lilla Oskar luktar också som du beskriver. Hans kudde den får jag tvätta jämmt tycker jag. Jag har också funderat på varför hans svätt luktar så. Men det är bara på nätterna han svettas.
Oskar äter fortfarande på nätterna, så det borde inte vara uttorkning, men jag vet inte. Kanska ska ta upp det på BVC.
 

Artiklar från Familjeliv