Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

dop-psalmer?

Skrivet av Viktoria m.3 pojkar
Nu tyckte vi att det var dags att få till ett dop innan gossen hinner börja skolan :-)
Dopsamtal är i morgon och dopet på söndag. Snabba ryck alltså. Det blir en minimal tillställning med dopet i vanliga högmässan och inget stort dopkalas efter. Ev kommer mina föräldrar, annars är enda gästerna min väninna med familj. Känns bra att ha det så.
Vi har ju haft två stycken dop de senaste åren, men jag minns inte vad vi hade för psalmer då.
Några förslag så här i sista minuten?
Svar på tråden: dop-psalmer?

Länktips:

Skrivet av  Ango & Victor 040802 + 2 till
Här är några tips på psalmer;
http://www.svenskakyrkan.se/trollhattan/psalmer/musik_vid_dop.htm
Du kan även lyssna på melodierna där.
Vi har haft klassiska Tryggare kan ingen vara på alla tre dopen och på tjejernas har även psalm nummer 832 (finns på sidan) och nu senast på Victors dop hade vi psalm nummer 383 (finns också på sidan). Alla lika fina!

Kram och lycka till!
 

tack för snabbt svar

Skrivet av  Viktoria m.3 pojkar
Hittade precis vad jag letade efter. Tryggare kan ingen vara minns jag nu att vi hade på storebrors dop för ett år sen, så den var given.
 

Vi hade också

Skrivet av  Nell med Robert och Aliette
832 på Aliettes dop, den är så fin.
 

psalm 606

Skrivet av  Jennie m. Elias
det gungar då fint tror jsg den heter, vi hade den på Elias dop och jag tyckte den var jättefin.
 

Var på dop i början av december

Skrivet av  Gia med Alvin
de hade en jättefin psalm, vet inte numret men den gick "Du vet väl om att du är värdefull, att du är älskad som du är..." eller något sånt. Jättefin text och fin melodi. Stämningsfull. Kanske någon annan vet vilket nummer det är?
 

791

Skrivet av  Å & M & Thea 11/7
Är jag nästan säker på att det är... fast alla församlingar har inte den, men då har dom ofta barnens psalmbok och den finns i den oxå, men jag vet inte alls vilket nr det är. Det är i alla fall Ingmar Olsson som skrivit den, texten kan du hitta på Theas hemsida, adress i infot
 

Min absoluta

Skrivet av  Myran m Isabelle 0209 & Emilia 040701
favorit är psalm nr 832. Helt underbar!
Vi hade den när Isa döptes -02 och nu när Emilia döptes. Den är inte så hjättevanlig då den inte finns med i vanliga psalmboken.
Psalm 606 är en annan favorit(Det gungar). Den sjöngs av en 9-årig solist å Em döptes.
 

Artiklar från Familjeliv