Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

jag mår jättekonstigt

Skrivet av Kajsa bf 22/4
allt började i onsdags då jag tog min första järntablett...tog 1 hemofer (man kan ta upp till 4 per dag!!!) för jag vet att min kropp reagerar rejält på tabletter. Sen dess har jag mått illa och det rejält!! Så fort jag äter något så känns det som jag ska spy och hela magen känns jättekonstig.

Har även växtvärk i magen så jag knappt vet vart jag ska ta vägen. Inatt sov jag inte många timmar pga stormen, vi har plasttak på altanen och jag trodde huset skulle lyfta och sen välte ett träd på grannens tomt och då höll jag på att spy av nervositet. Var så nervös att det hade träffat vårt hus men som tur var hade det inte det.

Mår allmänt skit alltså och vågar knappt äta något, har fått i mig lite kräm och gröt sen i fredagskväll och någon mer järntablett vågar jag inte ta. Har legat i sängen hela helgen och vill inte mer - vad ska jag göra??? Snälla hjälp mig...mår så jäkla dåligt!

Sorry för ett botteninlägg men kände att jag måste bara skriva av mig.

Kram
Svar på tråden: jag mår jättekonstigt

tar mine på kvällen

Skrivet av  Maibritt m. pojkarna 00/02 BF 17/4
faktisk inden jeg går og ligger mig. For ellers mår jeg också pyton. Pröv dette, hoppas det hjälper dig också.
 

ska testa det men

Skrivet av  Kajsa bf 22/4
väntar nog någon dag tills jag mår "bra" igen innan jag startar hela proceduren igen.

Tack för ditt snabba svar

Kram
 

Hej!

Skrivet av  Therése m Bonnie -02 + pyret v.28
Jag tror du råkat ut för biverkningar. Jag själv skulle äta Niferex, men blev tvärdålig. Akut illamående, ont i magen och sedan diarré. Inte kul alls, så jag vägrar att ta dem. Istället försöker jag nu med Blutsaft från hälsokosten och Mitt val kvinna. Ska till BM om en vecka, så då får vi se hur värdena ser ut. Prova om du kan få något annat märke på järntabletterna, eller om du också testar något från hälsokosten.

Hoppas du snart mår bättre,

kram
 

Ät inte hemofer..

Skrivet av  Sandra
de hjälper itne alls. Ska du höja järnvärdet med det som behövs krävs det "starkare grejer" ;-) Niferex är den som ska ge minst biverkningar (finns bakom disken på apoteket, så du får fråga.) och så finns det ett annat märke på järntabletter som också är dunderbra. *minns inte vad de heter*

Kan göra en jämförelse så att du förstår hur kassa Hemoferen är i jämförelse.
Hemofer innehåller 9 mg järn per tablett
Niferex innehåller 100 mg järn per tablett.
Ser du skillnaden?
 

Artiklar från Familjeliv