Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Karatekid

Skrivet av Sofie
Godmorgon!
Det här med rörelser i magen är ju lite svårt att säga om det är mycket eller lite av såhär vid första graviditeten.
Men barnet i min mage håller låda H E L A tiden, känns som om den bara sover ibland och i annat fall så gör den akrobatiska konster där inne.
När jag o min kille ligger sked (jag bakom då) så kan han få sig ett par rejäla sparkar i ryggen utav det lilla livet i magen =)
Hur är det för er? Lever barnet loppan eller är det lugnt?

P.s. Jag önskar så att det bara är lugnt när det kommer ut ;-)
Svar på tråden: Karatekid

Sparkisen Klara!

Skrivet av  Madde m Klara -02, v.25
Klara var en riktig sparkis. Hon höll på att sparka inne i magen så att andra också såg hur min mage guppade. Lillasyster är riktigt lugn i jämförelse. Hoppas att det stämmer att man kan märka personligheten redan i magen för då kommer denna plutt att bli en riktig filbunke :-)!
 

Haha..

Skrivet av  Sandra
min Klara var hur vild som helst. Men denna är till och med värre. Voj voj hur ska detta gå. Klara är ju extremt busig nu.
 

Hjäääälp....

Skrivet av  Sofie
nu skrämmer ni upp mig, jag som inbillar mig att jag ska få en bebis som bara gör som jag vill *fniss* Hoppas att hon/han blir lugnare sen =)
 

En kickboxare här :)

Skrivet av  Rut bf 4/4
Ja du här är det livat mest hela tiden också. Jag tycker det är lite svårt att koncentrera sig här på jobbet när det är så livat. Ibland lägger den in riktigt hårda sparkar också. Det syns helt klart på utsidan hur den bökar där inne. Men det är skönt tycker jag för då behöver man inte fundera över att allt är ok där inne i alla fall :)
Vi får väl hoppas att de kan vara lugna ändå sedan när de kommer ut :)
 

Artiklar från Familjeliv