Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Godmorgon...

Skrivet av Hanna bf 1/4
på er.
Här är det dags för stora dagen idag. Vi ska äntligen få gå på föräldrautbildning. Inte illa att hinna med det denna gången i alla fall *ler*.
Ska faktiskt bli kul att höra hur allting ska vara i normala fall. Hela dagen är vikt till information och diskusssion om förlossning och tiden efteråt. Även en pappahandledare kommer att vara med under dagen.

Annars så känns det att det börjar dra ihop sig, nästan lite sorgligt att det snart är över.
Bara dryga veckan kvar tills vi ska på kontroll och nytt ställnigstagande. Just nu känner jag mig så förvirrad, längtar tills det är över så man kan få bli som vanligt och slippa alla sammandragningar och den j-vulska molvärken. Samtidigt så mår ju knytt så mycket bättre i magen *suck*...
Ja ja vi får väl se vad som händer. Vi är ju inte där än.
Idag ska jag i alla fall njuta av att få vara som alla andra mammor, stolt över min mage och förväntantsfull inför vad som kommas ska.

Hoppas ni får en bra dag!

Kram

Svar på tråden: Godmorgon...

Spännande :-)

Skrivet av  Madicken & Elliot
Vad är det för utbildning? Har ju bara varit på en kurs genom mvc i -93 sen dess har jag inte fått gå på någonting *S*


Ha en bra dag :-)
 

godmorgon

Skrivet av  Kajsa bf 22/4
kul med föräldrarutbildning även om jag tror att ni kan det mesta:-)

Hur stor risk är det att du kommer få för tidigt igen? Känner du att det är på G snart? Hoppas du inte tar illa upp att jag frågar men jag har nog missat något inlägg från dig. Läste din info och fick ett litet hum om din situation. Tråkigt men jag hoppas verkligen att allt går bra för er.

Kramis
 

God förmiddag

Skrivet av  saan med mathilda & mini bf 0504
Vad roligt med föräldrautbildning. Får ni vara med fast ni redan har två för att ni inte hunnit när ni väntade de andra barnen eller är det med andra föräldrar som redan har barn också? Något intressant får man nog veta även om man redan är mamma/pappa. Hoppas ni får det trevligt!

 

Säkert kul!

Skrivet av  Lingling +R + bf 25e
Minns att det var rätt roligt på föräldrarutbildning. Nu är det ingen som ens fråga om vi vill gå, vi antas väl kunna det där.

Ha det bra!
 

Åh vad kul...

Skrivet av  Tess bf 4/4
...med föräldrautbildning. JAg vill också gå men har inte hört nåt så jag antar att det bara är nåt man gör med första barnet här.
Vad skönt att den lilla stannar där inne än. Vi håller tummarna =)
Jag tycker med att det känns lite sorgligt ibland.
Givetvis längtar vi efter den lilla men jag minns att jag kände mig så tom i kroppen efter förra graviditeten. Och vi har sagt att vi inte ska ha fler barn så kanske e detta sista graviditeten?!!

Lycka till i alla fall idag...
Kramar
 

Artiklar från Familjeliv