Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

nu är det lugnt på sparkfronten igen...

Skrivet av Jenny
har under 2-3 veckor varit helt villt i magen. Sparkat hela tiden, men nu i denna veckan känner jag knappt av någonting.
Sen tänkte jag kolla ifall det finns nån som kan tipsa om lita lätta måltider, har redan gått upp 13kg så jag börjar nästan få lite ångest och känner att jag måste börja äta lite nyttigare!! är ju trots allt ett tag kvar till den 5 april.

kram
Svar på tråden: nu är det lugnt på sparkfronten igen...

Lite förslag

Skrivet av  Ina
Grillad kyckling utan skinn (köp hel fryst och grilla själv, ha inte på något fett alls, bara krydda)

Kycklingfilé

Köttfärsgryta med massor av wokgrönsaker, lök, paprika, ananas, majs och vad du nu gillar. Använd gärna nötfärs, det är magrast.

Senapspanerad kassler med pepparrotssås är en rätt jag hittat på, det blir gott. :)

Kasslerburgare, gör hemgjorda hamburgare med kasslerskivor istället för hamburgare, ha på massor av sallad, gurka och tomat. Riven morot är faktiskt gott på med. Om du vill ha dressing så gör en egen mager.

Fisk i alla upptänkliga varianter som ugnsstekt lax, fiskgratäng, stekt rödspätta

Gör egna grillspett med t.ex. nötkött, kycklingfilé, lök, färska champinjoner, körsbärstomater, paprika, skivor av majskolv, färsk ananas etc. Krydda och grilla i ugnen. Jättegott!

Potatisgratäng (med enbart mjölk+redning och kryddor, ingen grädde förstås), en köttbit och mycket sallad till.


Ja, det var lite förslag i alla fall... :)
 

Åh vad mycket...

Skrivet av  Tess bf 4/4
...mumsigt du skrivit ner.
Nu blev jag riktigt hungrig =)
 

Artiklar från Familjeliv