Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

En ny bil!!!

Skrivet av eva_n
vi ska överraska våra vänner och familjer så vi har inte sagt något än till dom, men till er kan jag iaf berätta. är så glad så jag nästan spricker om jag inte får tala om det för ngn.

vi var ute och shoppade lite igår först, sen åkte vi för att titta på bil hos en bilhandlare. det lustiga är att jag kände på mig att henrik skulle hitta en bil som föll honom i smaken. men aldrig kunde jag tro att han skulle slå till. det var en mörkgråblå passat kombi med ljus skinnklädsel, årsmodell -02. riktigt fin tycker jag, ja henrik med förstås.

vi ska få den, om vi har tur, nästa vecka. betalningsinsatsen låg på 40 000 kr, henrik har en del pengar sparade så dom pengarna fanns. han ska sälja sin fina motorcykel till våren också, så pengarne därifrån lär ju gå till avbetalning. sen blir det avbetalning under 5 års tid, som längst iaf.

så snart har vi en riktigt fin familjebil, så lilla linnéa kan få åka säkert till sommaren när vi ska åka ner till skåne och hälsa på min släkt och mina vänner. ;)
Svar på tråden: En ny bil!!!

ere så hon ska heta?

Skrivet av  FlickerFly bf 26/5 -05
kul mä ny bil. Vi bara MÅSTE skaffa ny innan våra plupp kommer. Just nu kör vi i en dodge van med bara två säten. Det gå ju inte.

va bra att ni hade möjlighet att slåt till!!
 

Grattis!!!!

Skrivet av  K-line med Jeanna 011226, bf 4/5
Alltid kul med ny bil!!!! Vi köpte ny bil för typ en månad sedan...men vi har tyvärr två bilar att sälja och begagnatmarknaden är trög...så just nu har vi tre bilar på parkeringsplatsen :( Tur man bor på landet så man har plats :)

Det är jättekul att överraska släkt och vänner med ny bil...så gjorde vi när vi köpte bil för 4 år sedan...gissa om de blev paffa när vår gamla rostiga röda renault 5, omvandlats till en sprojlans ny blå ford focus :)
 

Grattis till bilköpet :)

Skrivet av  Sophie m.Ida0303+ Bf 23/5
Vi köpte en sprillans ny i höstas och överraskade familjen i Portugal då vi bilade dit.
De fattade först inte vem det var förrän vi klev ur bilen :)

Kram!!
 

Härligt!

Skrivet av  Esmeralda bf 29/5
Vi har precis sålt vår förra bil och är på jakt efter en ny. Väljer mellan Passat kombi eller en Volvo V40. Det blir lite tight att få in vagnen, men det SKA gå! :)
 

men om ni väljer...

Skrivet av  eva_n
passat kombi blir det väl inga problem med att få in barnvagnen? passaten är dessutom billig att försäkra enl min sambo, billigare än en volvo tom. nåja, lycka till i vilket fall med bilköpet. :)
 

Nja

Skrivet av  Esmeralda bf 29/5
Vi får ju in vagnen på något sätt vilken bil vi än väljer, frågan är bara åt vilket håll och hur mycket annat vi får plats med. Vi blev förvånade över att det skilde så lite mellan måtten på Passat jämfört med V40. Priset på försäkringen skiljer väldigt lite men V40 drar mindre bensin. Passaten går däremot tystare... Svårt det där! Det lutar åt att det blir en V40 men man vet aldrig! :)
 

Artiklar från Familjeliv