Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Oops... *fniss*

Skrivet av ME med J&R
Jag köpte en slinga färgade minilights häromdan, 80 lampor, för jag tyckte det behövdes lite fler färgade ljus. Hade visst glömt att jag köpte 2*40 färgade förra julrean. Så årets julgran kommer ha 160 kulörta minilights och 40 lite större runda lampor. Disney, släng dig i väggen! ;)
Svar på tråden: Oops... *fniss*

ME du som kan allt *flört flört*

Skrivet av  Singoalla m Lucas + bf 1/3
Ser du min fråga några steg längre ned? har du tips?
 

Ah, var det du! :)

Skrivet av  ME med J&R
Jag läste frågan men inte nicket. ;)

Jag tycker mannen har FEL. Seså, gå och hämta honom och visa detta inlägg! ;)

Nu vet jag inte hur stor den där tårtan blir men folk ÄTER inte mycket dessert. Vill ni vara överdådiga så gör du nåt mer, men jag tror faktiskt att en sån + en stor chokladask räcker.

Har du nåt hemma att göra nåt mer av eller ska du handla imorrn? En tryffelpaj kanske? Tar du med både tårta, paj och choklad så blir det som en dessertbuffé. Det man ska tänka på är dock att tar man med fler sorter så går det totalt åt mer än om man bara har en sort, fast i ert fall tror jag det räcker sååå gott med en av varje, då finns det så folk kan svulla. ;)

En tryffelpaj gör du enkelt; vilket söt-pajrecept som helst, förgrädda skalet så det är klart. Sen väljer du den tryffel du vill (vit choklad stelnar långsammare, tänk på det om du har ont om tid) - söker du här så hittar du massor. En sats borde räcka gott till ett pajskal. Häll tryffelsmeten i pajskalet och ställ kallt. Vill du så kan du dekorera med gräddspritsar längs kanten eller servera med lite lättvispad grädde. Kanske några små chokladbitar längs kanten (i grädden?)? Jag brukar ta såna där chokladdoppade kaffebönor när jag kommer över dem men det blir snyggt med nästan vad som; romerska bågar, noblesse...

Annars kan jag tänka mig att många gärna äter en exotisk fruktsallad, kanske med lite grädde eller vaniljvisp till. Frukt känns fräscht efter julbordet. :)
 

Tack, gulle dig!

Skrivet av  Singoalla m Lucas + bf 1/3
Jag hade ju liksom oxå räknat med att det skulle räcka, för allvarligt talat, hur dessert sugen ÄR man efter ett stort julbord?
Men båda dina förslag lät mums och den där exotiska fruktsalladen skulle ivarjefall JAG gilla på ett julbord så jag tror att jag får ta lillgrisen med mig till affären imorgon och laborera lite på fruktavdelningen.
Tackelitack!
PS, jag tycker din väldigt ljusbeströdda gran låter toppen :-D
Bild är alltid uppskattat ;-P
 

Då kan ju du ta

Skrivet av  ME med J&R
och kolla mailen. Fast Caroline hävdar att det är en dålig sådan. ;)
 

*asg*

Skrivet av  Margut med 4:an i magen
Kommer månne ett litet foto på denna "Disney-släng-dig-i-väggen-gran"?
:-)
 

Hahaha häftig gran ni ska få*imt*

Skrivet av  Lejonmamma¤
.
 

Artiklar från Familjeliv