Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nu är julsakerna nere

Skrivet av Emeli med Axel 0308 + Bf 28/4
Jag blir jämt så himla trött på dem när jul och nyår är över, så de åker ner illa kvickt. Jag gick och muttrade över hu mycket jag satt upp idag. Min sambo bara skrattade åt mig och sade att så lät det minsann inte innan jul. Då skulle jag ha upp så mycket det bara gick. Och det är ju sant. Jag njuter verkligen av det innan jul, men efter vill jag bara ha bort det.

Emeli
Svar på tråden: Nu är julsakerna nere

Blev tvungen...

Skrivet av  Sharp
att slänga ut vår gran idag då vårt monster till gran hade spräckt hela julgransfoten! Men jag sörjer! Resten av julpyntet kommer jag att ha kvar så länge det går, det är ju så mysigt med julgardiner (mycket finare än de vanliga!) och stjärnor och ljusstakar, blir så vansinningt mörkt och tråkigt när de försvinner!
 

Ja...

Skrivet av  Bus
..på tisdag åker allt ner i källaren. Sen hinner jag inte förrän den 16:e och så länge står jag inte ut!!
 

stakarna åkte på juldagen för då är advent slut

Skrivet av  moa
granen dan före nyårsafton.
och resten idag utom köksgardinerna för dom är inte riktigt juliga,vill ej sätta upp mina gula riktgt än.
 

Här åkte rubbet

Skrivet av  AK
idag. Gardinerna hänger kvar, men i morgon ryker nog de också. Jag är precis som du - längtar jättemycket efter sakerna innan jul, men så fort julen är slut ska det väck! Maken är van, så han protesterar inte ens längre:)
 

Men julen är väl inte slut ännu...

Skrivet av  Flugan
..."tjugondag Knut kastas julgranen ut". Jag har kvar allt tills dess (man måste ju njuta läääääääääääänge!). Tomtarna har jag faktiskt börjat samla ihop, men granen och adventsljusstakarna får stå kvar till tjugondan!
 

Artiklar från Familjeliv