Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Rapport från UL!

Skrivet av Rebecka med Arvid 11 mån +bf 12/6
Hej!

Var äntligen på UL idag och allt såg jättebra ut. Jag blev så nervös igår men nu känns det ju bra igen. Jag blev framflyttad två dagar men måtten på skalle och lårben var så olika när hon mätte. Allt från 38-42 mm och då blev det ju 40 mm och 18+0. Pyttelite skillnad gör ju en hel del dagar fram och tillbaka men det spelar ju inte så stor roll eftersom de ändå kommer när de vill =).

Barnmorskan sa att det är jättesvårt att se läpp och gomspalt och rekommenderade oss att göra ett särskilt UL senare hos läkare på Huddinge om vi är intresserade av det. (Arvid har ju en sent ihopväxt läppspalt som ser ut som ett litet ärr över läppen men ingen annan spalt så vi verkar ju vara anlagsbärare) Vi får väl se om vi ska göra ett extra UL eller inte. En LKG-bebis vore ju lika välkommen ändå!

Vi frågade om kön och Bm tittade och visade noga de regionerna för oss. Sedan sa hon att hon inte kunde se säkert om det var en tjej eller kille. Hon såg inget som tydde på att det var en kille (det sa hon syntes tydligt ibland och då blev man säker) men vår bebis såg bara lite svullen ut och det kan även flickor göra men hon kunde för den skull INTE säga säkert att det var en flicka. Så vi får väl leva i spännande ovisshet... vore ju kul med en av varje...

Bebin sprattlade i alla fall ordentligt och ville bli med på bra bilder! Moderkakan sitter tydligen åt ryggsidan denna gång och inte på magsidan som med Arvid. Kanske därför det känns lite tydligare rörelser denna gång?

Hoppas att alla andra UL gick lika bra som mitt!
Svar på tråden: Rapport från UL!

Härligt med alla lyckade UL!!

Skrivet av  Camilla m Jonathan & Alexander + bf 16/6
Hoppas ni fick fina bilder med er hem oxå!

Kram Camilla
 

Skönt...

Skrivet av  Sara m. P&C-00 & bf 12/6
att UL gick bra!!

Känner du på dig om det är en kille eller tjej? Förra graviditeten gjorde jag det, men den här gången vet jag inte alls...
 

Härligt!

Skrivet av  Ulrika (J f/d-02 & W-03 & bf 8/6 )
Så skönt att allt såg bra ut!
I morgon är det min tur!
 

Artiklar från Familjeliv