Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

NU har vi bokat vagn!

Skrivet av Qlan bf 3/6
Det blev (surprise...) Brio Nova med vändbart styre. Och färg nr 239, helsvart. Sambon tyckte att 143 var lite väl tjejigt till en kille (håller inte med) annars gillade jag den också. Men svart blir stilrent och bra. Hade det funnits andra enfärgade hade det nog blivit det, men vad 17...

Impulsköpte också lakansset till bebissängen med Laban och Labolina i rött (Ha, får se vad sambon säger om det) och likadant fast stort till Klara, det kommer hon nog att uppskatta.

Appropå att köpa ny vagn så blev det det för oss mest för att vi föll för Brio Nova med vändbart styre och det är nytt för i år. Annars hade vi nog kollat annonser när vi bestämt oss för modellen. Men vi hade lånevagn till Klara + bättre ekonomi nu så vi kände att vi kunde unna oss... En sittvagn har ju också lite längre användningsstid än en kombi som va hade sist.
Svar på tråden: NU har vi bokat vagn!

Åh, vad skojigt! :)

Skrivet av  Lelle & Sessan -02, 1 Mf + Bf 13/6
Jag är ju vagntokig...:D

Grattis till vagnköpet! *ler* Jag har ju redan bestämt mig för en sittvagn med vändbart styre. Emmaljungas går bort då jag hört mycket dåligt om deras. Men så står alltså valet mellan Novan o Mistralen...men mycket är FÖR Novan just nu...

Och jag tror också på den helsvarta med mjuklift men nr 129 är fin den med...svårt det där.

Vad skoj med Laban o Labolina. Vill också köpa dem men vill vänta tills man vet vilket kön. Mannen bestämde det nämligen...:/

Jättegrattis igen! När får du hem vagnen? Och vad gick kalaset på om man får fråga. Det kan ju skilja en hel del mellan butiker o städer.

Kramar
 

Ja, usch det blev dyrt...

Skrivet av  Qlan bf 3/6
Skäms nästan för att berätta... Det blev 5700 med mjuk lift och stora EVA hjulen. Då tillkommer skötväska (kan inte låta bli, den är snygg tycker jag) och ståbräda.

De sa att vi skulle räkna med leveranstid på 12 veckor ev. längre (!). Som "önskedatum" satte jag 1 maj. Jag har BF 3 juni och Klara var 3 veckor tidig s lite marginal vill jag ha.

Lycka till med bestlutet. Jag säger bara: rejäl varukorg och härlig fjärdring... Kram.
 

Hej igen!

Skrivet av  Lelle & Sessan -02, 1 Mf + Bf 13/6
Okej, jag hörde ungefär samma vad gäller leveranstiden. De verkar ha problem med att hålla tiderna. så man får nog vara ute i god tid. Här var det förresten tvärtom, Sessan kom nästan 3 veckor försent. Hon föddes v 42+5 så jag får väl räkna med ett par veckors övertid. Men man vet ju aldrig och man vill ju inte står utan vagn. Så jag vill ha hem vagnen 2 veckor innan BF. Så i slutet på maj blir nog bra.

Jag fick prisuppgift om att med de vanliga off-road hjulen så kostade vagnen 4995 :-, mjuklift kostade 995:-, skötväskan, 495:-, ståbräda 498:-.

Men det skiljer ju så otroligt mycket mellan butiker o städer!

Vet du hur mycket extra EVA-hjulen kostade?
Eftersom chassit är i Glossysilver (jag vill ha det) så blir det nog ändå de vanliga lufthjulen men det kan ju vara intressant att veta...:)

Kram
 

Jag får det till samma.

Skrivet av  Qlan bf 3/6
Utan hjul och lift blir det 3995, liften kostar 995 och hjulen 749. Jag hade i ärlighetens namn inte tänkt på det där med färgen på hjulfäljarna förrän nu, det är ju en poäng.

Kram.
 

Åh

Skrivet av  Indra v.18
Precis det påslakansetet vill jag också köpa! Det var ju klart finast i rött. Klart att killar kan ha röda påslakan!
 

Ja, visst kan de det!

Skrivet av  Qlan bf 3/6
Rött är jättefint på små pojkar tycker jag.
 

Mina...

Skrivet av  Sara m. P&C-00 & bf 12/6
hade nästan jämt rött och orange när de var mindre och inte absolut skulle bestämma allt själva! *s* Min systers man tjatade jämt om att rött är en tjejfärg, men det tycker jag absolut inte! Killar är tuffa i rött, tycker jag! :)
 

Artiklar från Familjeliv