Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

hjälp med sömn för natten!

Skrivet av jeanni med aleks
aleks blir 5 mån den 14 aug. han somnar inte förrän 00 på natten, sover fram till 10 o äter 1 gång imellan. vad ska jag göra för att han ska somna tidigare? han sover middag mellan ca 12-16 o någon kortis på kvällen. kram till er alla
Svar på tråden: hjälp med sömn för natten!

Inte lätt

Skrivet av  Nettis m. Evelina -00 & Kajsa -04
Har ett barn fått för sig att gå efter dessa tider kan det vara svårt att ändra men det skadar ju inte att försöka.

Kanske väcka honom (försiktigt) tidigare på morgonen? på så sätt kan man ju rubba sovtiderna lite. Du kan ju även påverka middagssömnen genom att väcka lite försiktigt.

Själv så somnade jag alltid vid 18 tiden och vaknade dock vid 3 på morgonen varje dag i några år, stackars mina föräldrar säger jag bara. Dom testade med allt men det gick inte.

Inte mycket svar men hoppas ni finner en lösning på "problemet".

/Nettis
 

Min Alva

Skrivet av  Sofia m. Aron 021002 & Alva 040826
somnade tidigast 1 på natten i 3 1/2 månad, nu somnar hon kring 23-24, men ibland blir det fortfarande 1 eller 2.
Jag försöker ta upp henne tidigare på morgonen, fick hon välja skulle hon sova till eftermiddagen.
Jag måste faktiskt säga att din sons sovvanor låter lyxiga :) Att han bara äter en gång under natten är ju helt fantastiskt.
Dom börjar somna tidigare ju äldre dom blir när det blir mera fart på dem på dagen . Så jag skulle bara avvakta...
 

tack...

Skrivet av  Jeannie med Aleks
nu känns det absolut mycket bättre. Inatt sov han från 23 på natten till 8.30 utan att äta. Han är verkligen otroligt lättsam, men det är så många runt om som " vet så mycket" o gnäller. Min mamma gick bort 1 maj 2003, så jag frågar alla andra om råd. Jag har kommit på att det är mycket bättre att fråga här inne istället. Här får jag de råd o stöd jag behöver. Tack för att ni finns! Kram! Jag är 29år, har ett barn jag fött, min man har 2 barn som är 10 o 12 år, 2 fosterflickor som är 3 o 5 år. Efter katastrofen vill jag absolut ha ett fadderbarn! Hur går det till?
 

Artiklar från Familjeliv