Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Rutiner? Klockslag?

Skrivet av Gabbi med Alva och Jacob
Hej!

Jag undrar om det är någon med ett höstbarn som har infört rutiner med fasta klockslag a la Anna Wahlgren eller dagis :)

Jag märker att min gosse är väldigt förutsägbar och verkar ha en liten klocka som styr hans sovande och ätande. Annat var det med dottern som var väldigt nyckfull med sömn och amning.

Har ni klockbarn eller är det mer fritt och flytande?
Svar på tråden: Rutiner? Klockslag?

Panta Rei ;)

Skrivet av  Tiz med Ville
allt flyter här... Visst han somnar ungefär samma tid på kvällarna, han vaknar ungefär men inga klockslag.
 

*S*

Skrivet av  Gabbi med Alva och Jacob
Ja du det är inte tal om några klockslag här inte heller. Men jag märker att han vanligtvis bara orkar vara vaken i en och en halv timme till två timmar innan han somnar. Så han är ganska förutsägbar på det viset :)

Flyt på! :)
 

Ganska mycket sa har ocksa

Skrivet av  Ika med Samuel och Tilda
Tilda borjar bli ganska forutsagbar. Ar vi bara hemma eller ute kortare svangar sover hon garna en sa dar 30-60 minuter efter varje vaket tvatimmarspass. Ar vi ute en hel eftermiddag sover hon mest hela tiden.

Och ta i tra (jag vagar knappt saga detta...) har hon nu tre dagar pa raken blivit nattad med storebror vid atta och sedan sovit till morgonen (med ett par nattslurkar dessemellan sa klart!) Vi far se hur lange detta haller i sig.

Kul att hamna pa samma barnsnack som dig igen! Hur ar det med Alvas somn nu da?
 

Hej Ika!

Skrivet av  Gabbi med Alva och Jacob
Jasså är du här också, det var ju trevligt måste jag säga.

Vad roligt att du fick en tjej! Visst är det kul att få en av varje, speciellt när man som vi bara vill ha två barn så känns det extra priviligerat att få en pojke och en flicka. *känner mig nöjd*

Vilken duktig Tilda du har! Jacob är ganska duktig också och sover mycket bättre än vad Alva gjorde i motsvarande ålder. Men hon sov ju inte alls så det är väl inte så mycket att jämföra med såklart.

Alvas sömn ja, det är ett problem som fortsätter sin evinnerliga följetong. I går somnade hon halv nio trots att hon inte hade sovit middag, vaknade en gång i timmen tills klockan var 04.45 då vägrade hon sova en minut till och då klev sambon upp med henne. Jag låg och grät i sängen av trötthet. :( Jag är så trött på det här, jag vet verkligen inte vad jag ska ta mig till.

Nu sover hon tack och lov middag så jag ska gå och lägga mig snart så att jag orkar med dagen. Jacob måste ju också få lite uppmärksamhet, men jag orkar ingenting.

Usch vad gnällig jag låter igen. Hur har ni det då? Är allt väl med familjen?

Många hälsningar från oss,
 

flyter på

Skrivet av  trollmamma med Axel o Tor
jag försöker mest få dagarna att gå smidigt vi är olika alla men följer gärna varandra. vi låter allt ha sin tid o då blir det rutin men inte tider som ska följas det blir bara ett stör moment låter man dagarna flyta utan att forsera får man ca tider då saker händer det räcker......
 

hej

Skrivet av  terez m Klara + 4
På dagar o kvällar är det fritt o flytande här. Nu är Klara 7 veckor så mer regelbundenhet kommer ju.
På kvällaran speciellt har vi maratonamningar här. På dagarna sover hon mycket.
Däremot verkar hon ha bla en ganska pigg period senare på kvällen, samma som i magen, hon somnar för det mesta senast vid 01 o sover sedan helt fram till 7-8 o sedan vidare under fm.
 

Artiklar från Familjeliv