Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Skriver in mig!

Skrivet av Malinda m Agnes -02 & Ida 041020
Nu har jag läst här ett tag och tänkte börja skriva lite också! Jag fick mitt höstbarn den 20/10, en liten flicka som heter Ida.

Hon föddes på södra bb (sös), 11 dagar efter bf, och ett segdraget värkarbete innan förlossningen kom igång. Men när det väl satte igång gick det ganska fort (ca 4 tim. Förlossningen var en häftig upplevelse!

Att få andra barnet har varit väldigt omtumlande för hela familjen. Storasyster heter Agnes och är född i mars -02. Hon är en mkt intensiv liten tjej med otroligt stark vilja! Hon visar redan syskonkärlek till lillasyster och längtar efter att Ida ska "växa o växa"!

Jag helammar Ida och hon är (tyvärr) en liten nattammare. En ny erfarenhet för mig, storasyrran slutade nattamma vid ca 1½ månads ålder.

En fråga till er andra med som ammar era höst barn; tror ni att man kan "vänja av " med nattamning? Och i så fall hur?Kanske genom att ge nappen eller att pappa tar hand om henne på natten?

Vi bor i en söderförort till stockholm. Idag har vi strålande sol! Tror att jag ska gå en promenad med mina tjejer:)
/Kram Malinda
Svar på tråden: Skriver in mig!

Välkommen!

Skrivet av  Gabbi med Alva och Jacob
Hmm nattamning pågår för fullt här också. Än så länge går det bra. Jag är så van att vara uppe på nätterna med min trotsiga tvååring så det gör ingen skillnad. Fråga mig om några månader, då kanske jag också har lust att pröva på nåt som får honom att inte amma på nätterna. Napp eller pappa kan ju vara värt att prova på.

Annars tror jag att Anna Wahlgren brukar säga att barn kan sluta äta på natten vid 4 månaders ålder förutsatt att de får äta MYCKET under dagen. Men jag vet inte jag...mina bröst producerar mycket mindre mjölk när Jacob sover lite längre på natten, så jag vill nästan att han ska äta lite för att hålla igång dem :)

Lycka till!
 

Artiklar från Familjeliv