Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Lilla P

Skrivet av Åsa med pyret bf 12/7 (Rödtottan)
Hej gumman! JAg svarar dig här istället, eftersom inläggen hamnat på nästa sida. Härligt att familjen blev så glada över den roliga nyheten!! Åh din son verkar ju sååå underbar och supergullig! Stort lycka till med inskrivningen, och gott nytt år! Kram!!
Svar på tråden: Lilla P

Hej!

Skrivet av  Lilla P *BF 21/7*
Ja, det var skönt att släkten inte tyckte att det blev för tätt (svärföräldrarna har ju åtta respektiva fem år mellan barnen, mina föräldrar fem år mellan och jag vet att de ojjar sig för alla som skaffar tätt, men detta tycker jag känns lagom och inte för tätt). Såklart är sonen underbar och supergullig ;o). Inskrivningen gick bra. Kan nu också rekommendera en Pia på Qvinnopunkten i Flogsta ("min" BM var ledig nu). Jag ska få ett läkarbesök för att diskutera eventuell noggrannare koll av barnet pga mina hemska labbar jag utsatt mig för. Ha det så jättebra och gott slut och gott nytt år! Kram!
 

Vad

Skrivet av  Åsa med pyret bf 12/7 (Rödtottan)
skönt att få ett extra läkarbesök! JAg förstår hur du känner! Jag nojjar lite ibland för några försök med radioaktiva substanser som jag gjorde i början av graviditeten. Logiskt sett VET jag ju att risken är minimal att något kan ha hänt och jag har ju diskuterat det med strålskyddsansvarig. Men så finns ändå den där naggande lilla oron... Jag kände inte för att ta upp det med barnmorskan när jag var på inskrivningen, men om/när jag byter till Flogsta så kanske jag ska höra efter vad dom säger... Vilken typ av koll är det du ska få göra i så fall, är det extra ul eller något annat?
Skönt förresten att du fick ditt disp.datum flyttat så att du slipper stressa ihjäl dig! Hoppas att du har kunnat slappna av ordentligt under jul och nyår så att du har krafter att sätta igång igen i vår! Apropå det så kom jag på förut (när jag vaknade en natt faktiskt ;-)) att jag ska varna dig för att den elektroniska spikningen (att fylla i alla uppgifter) tar MYCKET mer tid än man trodde, så se till att inte göra det i sista sekunden, för då kan nog en hjärtattack vara nära. Programmet är (eller var i alla fall för ett år sedan) rätt så klumpigt, bland annat försvann alla specialtecken, upphöjningar, nedsänkningar mm när man öppnade en sparad version igen (idiotiskt!!), och man kunde inte öppna ett annat dokument (typ wordfilen med avhandlingen, abstract eller annat) samtidigt som man hade spikningsprogrammet uppe, utan man var tvungen att kopiera abtractet innan man öppnade spikningsprogrammet för att kunna få in det (krångligt, hoppas att du förstod). Det är ju möjligt at dom förbättrat det sedan jag satt och svor åt det i våras, men det kan vara bra att veta annars. Oj det blev långt, kram och gott slut!
 

Gott slut!

Skrivet av  Lilla P *BF 21/7*
Tack för tipset med e-spikningen. BM igår frågade om jag verkligen tänkte disputera under min graviditet och såg skeptisk ut. Förklarade att jag lic:at höggravid så att jag nog har en vink om vad det kan innebära. Vad gäller extra koll för min oro så visste hon ingenting utan tyckte att det var bättre att jag diskuterade saken med en läkare. Tyvärr görs inte NUPP här i Uppsala så jag får i så fall fixa det på eget håll privat. Jag hoppas på någon extra noggrann organscanning under UL:et, men jag vet inte vad man kan göra. Jorå, jag har släppt alla tankar på avhandlingen, lite för mycket kanske (har skrämmande lätt för att koppla bort jobbet hemma och familjen på jobbet). Ha det så jättebäst och hoppas ni får ett riktigt trevligt nyår, om än utan alkoholhaltig skumpa! Kramar!
 

Artiklar från Familjeliv