Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Missfall?

Skrivet av Kattie m Gustav 04 och bf 23/7 (kanske)
Är det någon som har haft lite bruna flytningar och mensvärk i kombination? Jag håller på att förgås av oro, kan inte komma till sjukhusen för de har katastrofberedskap och får således tålmodigt vänta till måndag. Jag har haft båda förra graviditeten, mensvärk när livmodern växte och blädning någon gång och det var ju ingen fara, men nu är det i kombination och jag blir sååå rädd.


Svar på tråden: Missfall?

Läste

Skrivet av  Johi ~bf 21/7~
att sålänge man inte har riktigt röda blödningen som även kanske rinner så kan det vara normalt vid en graviditet. Att man får blödningar kan ha med moderkakan att göra, tex om den ligger lågt ner och skaver. Jag tror inte att du behöver oroa dig men jag skänker dig ändå en bamsekram!
 

Usch

Skrivet av  Kattie m Gustav 04 och bf 23/7 (kanske)
Tack för ditt svar, är bara så orolig eftersom jag har mensvärk också....åh denna ovisshet är nästan det värsta.
 

olika

Skrivet av  wakkie m rasmus 3/10-03 på besök v18
det där.
När jag väntade Rasmus så fick jag blödning i v 14 och mensvärk därtill, då mest brunt och inte så mycket färskt blod och det gick ju bra, sen fick jag ju mf nu i höstas och hade mensvärk men då blödde jag som typ vid mens och det gick ju illa=(
Men nu denna grav så fick jag bruna flytningar i v17 och ingen emnsvärk och bebisen lever för fullt därinne=)))))

Hur som helst ska du höra av dig till den barnmorksa, det ska man alltid göra vid blödningar!
Bamnsekram!!!!!
 

så har jag det

Skrivet av  anhna, bf 20/7
Jag har ju med jämna mellanrum lite rosa och bruna flytningar och de kommer alltid i samband med rejäl mensvärk. För min del så har de varit helt ofarliga och jag har en teori att blödningarna uppstår när livmodern växer, så mensvärken har för mig varit växtvärk. Hoppas att det är så för dig med. Tyvärr så blir man ju ändå fruktansvärt orolig och det känns ju långt ifrån bättre när man dessutom har ont samtidigt.

Håller tummarna hårt att det är helt ofarligt och att ditt lilla pyre mår bra!

Kramar
 

Åhhh,

Skrivet av  Kattie m Gustav 04 och bf 23/7 (kanske)
tack fär era uppmuntrande ord, tänk om det kunde gå bra ändå. Vi sitter här och är så ledsna, ovissheten är värst tycker jag. Men jag har en känsla av att det är dåligt, jag får väl avvakta helt enkelt. Jag tycker det är så hemskt med denna oro som man ska gå igenom när man är gravid
 

Artiklar från Familjeliv