Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

M med 3 - flyttar upp

Skrivet av Åsa med Ethan och F
Jag tror jag måste börja med att be om ursäkt för jag tror att jag trampade dej på tån lite, menade inte det. Jag blev bara less på VA inlägget med 10 frågetecken, eftersom jag själv fick likadana, i min mening typiskt svenska kommentarer från min familj och vänner när jag tog reda på min sons kön. Jag tycker det är toppen om man vet vad man vill och vill suga på karamellen och drömma om vem som är där inne om det är rätt för dej. Underbart, absolut. Och eftersom jag bor och har fött utomlands så vet jag faktiskt att det är skillnad på hur man tycker och tänker om detta. Här tar de flesta reda på könet. Det betyder ju inte att det är rätt dock! Jag tycker att är man det minsta osäker om vad man vill så bör man nog inte ta reda på det, för det blir ju vad det blir ändå, eller hur? För oss var det dock helrätt, det blev jätte personligt liksom tidigare om du förstår vad jag menar. Och man drömmer och funderar iallfall vem den lilla är och längtar efter att träffa bebben även om man vet vilket kön det kommer att ha. Allafullafall, hoppas du tar emot min ursäkt, jag var klumpig pgr av mina tidigare erfarenheter...men om du vill höra mer om olika åsikter på detta i andra land så fråga gärna.
Svar på tråden: M med 3 - flyttar upp

godtages

Skrivet av  m med 3 bf 13/7
Hade inte min bästa dag igår:) så jag var lite på hugget. Vet många i utlandet som tar reda på bara för att det är så. Min far har fru från ett annat land där de bodde första halvan av grav så de gjorde ul där och bara fick veta utran att fråga. pappa blev väldigt besviken, tyckte iofs att det var kul när han smält det. Frun blev dock chockad över att vi inte får veta här! Men som hon sa -så mysigt att inte få veta!
Har själv bott ett år i USA där du kanske bor och vet hur det är där.
No hard feeling:) Tycker bara det är viktigt att man verkligen tänker över ett sådant beslut.

KRAMAR
 

Artiklar från Familjeliv