Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Till "e", ang. diskussion om navelsträngsprov...

Skrivet av Nike bf 10/7
...som blev till något helt annat.

Ja, ditt svar kändes som knäpp på näsan. Jag utger mig inte för att vara medicinsk expertis, jag har viss medicinsk kunskap, både praktisk och teoretisk och en del litteratur i medicin, gynekologi och obstetrik. Aff är inte heller något substitut för sjukhus. Jag ville bara hjälpa Louise med det lilla jag kunde, jag har svårt att se att det jag skrev kan leda till ångest och förvirring, som du skrev i ditt svar till mig? Självklart får du (eller vem som helst) rätta mig i det jag skriver, jag ser det som positivt att lära mig något nytt. Däremot kändes tonen i ditt svar kall och tillrättavisande- du med din kunskap och utbildning borde veta att gravida kvinnor är känsligare än resten av befolkningen med alla hormoner som sliter i våra kroppar (sagt med glimten i ögat som är svår att förmedla med det skrivna ordet)

Att du skriver anonymt får mig att tvivla på både anledningen till att du öht svarar och på tyngden i det du säger. En sorts källkritik, kanske?

Dela gärna med av din kunskap i fortsättningen, se bara till att ha liite mjukare framtoning, speciellt om du skriver på ankomstsidorna.

//Nike


Svar på tråden: Till "e", ang. diskussion om navelsträngsprov...
Inga svar finns

Artiklar från Familjeliv