Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Är det någon mer än jag som.....

Skrivet av Ninis
tycker att det är tråkigt att vara gravid ibland? Som skulle vilja vara pigg på kvällen, dricka vin, vara crazy på tjejmiddagar eller bara ta en öl på puben? Det känns som man inte får tycka så, att man bara skall tycka att det är underbart men jag tycker ibland att det är långtråkigt..... Nån annan?
Svar på tråden: Är det någon mer än jag som.....

Jadå...

Skrivet av  Louise med Sebastian & Bf 27/7
jag tycker också det är tråkigt.. Har helt tappat lusten att gå ut å dansa! Skulle vilja ha en helkväll med vin och tjöt med tjejerna, men det är inte kul att vara den enda som inte dricker =/...

Så.. du är inte ensam!
 

Va skönt,

Skrivet av  Ninis
trodde att jag var konstig på något sätt. När man är den enda som inte dricker, märker man efter ett tag att det de andra pratar om har de pratat om för en timme sen innan eller så pratar de väldigt högt :o)
Men nu skall jag gå på puben med en kompis och sambon iallafall. får se hur länge jag tycker att det är kul.
 

närå

Skrivet av  m med 3 bf 13/7
visst är det underbart att vara gravid men visst skulle jag vilja vara pigg och sitta och frossa i ostar, eller ta en öl och en cigg med en väninna en kväll:) Dock lider jag inte av det då det är så kort tid det rör sig om i slutändan. handen på hjärtat hur ofta gör man allt det där?
 

Jupp

Skrivet av  Murriz
Visst kan den känslan komma över mig ibland... men å andra sidan vet jag ju hur mysigt det är när de väl är här de små liven.

 

Nej, jag har varit gravid för länge

Skrivet av  C m2 v15
för att ens komma ihåg hur det var att ta en spontan öl med tjejgänget ;^)Nej men ärligt talat så kände jag mer som du under första graviditeten. Då kunde jag verkligen sakna det där glaset rödvin ibland.

Men efter 9 mån graviditet så ammade jag i ett år och det var först på slutet Erik sov så pass sammanhängande på natten att jag kunde ta ett glas om kvällen.

När han var 14 månader så blev jag gravid igen och därefter ytterligare ett års amning på samma premisser.

När son nr 2 var 14 månader så blev jag gravid med trean så det där med vin och crazy uteliv känns numera som i ett annat liv. Jag kan ju trösta dig med att jag inte saknar dee ett dugg!

Att de flesta av mina vänner har skaffat både 2 och 3 barn i samma veva underlättar säkert. En vild fredagskväll innebär för de flesta av oss numera att orka hålla sig uppe i tv-soffan till efter 22-wow ;^) Och vet du: vi stortrivs! Men visst är det en omställningsperiod, konstigt vore det väl annars! Ta dig en alkoholfri bira och slå klackarna lite lätt i taket i alla fall!

 

JAg är en av dem

Skrivet av  Annika med Viktoria + bf 17/7
som inte gillar att vara gravid. Illamående, trött, förskräcklig hud, dåligt humör, chaufför i 9 månader mm. Det är aptrist att allid vara ensam nykter. Det är absolut värt det, men det är tråkigt iallafall!!
För mig är det en transportsträcka man måste igenom.
Visst är de första sparkarna mysiga, men det är ju en begränsad period det är mysigt :-D

Nä, för mig skulle det räcka att vara gravid i en vecka
 

saft i vinglas

Skrivet av  Wera 4/7
lutar inte lika gott som vin. och fika känns inte lika kul då det är mozzarella och parmaskinka i allt (som jag förresten älskar). och kött är inte gott genomgrillat. och ostbricka och gravad lax... eller att jag går i mjukisbrallor för allt sitter åt. eller att det inte är nån idé för mig att söka det där jobbet som låter så kul eftersom det inte är nån idé...

men sedan ser jag i spegeln att den lilla kulan syns. eller det bubblar och det kanske kanske är min liten som rör sig. det svänger snabbt men tänker jag bara efter är jag så glad så himlans glad.
 

Artiklar från Familjeliv