Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Spring i benen?

Skrivet av Trötter
Jag vaknar upp om nätterna och har "spring i benen", det går inte bort och jag ligger och rör på benen hela tiden och kan inte somna om. Det är som stickningar från låren och neråt. Tips på åtgärd?
Svar på tråden: Spring i benen?

prova med en kudde

Skrivet av  mufrik
det kan vara att det hjälper att höja lite under benen
 

fick tips

Skrivet av  anhna, bf 20-22/7
på att stödstrumpor kan hjälpa. Jag har oxå till och från väldiga krypningar i benen, som tur är dyker det inte upp allt för ofta och är flera veckor nu sedan sist. Men jobbigt är det så jag förstår att du tycker det är drygt. Men testa stödstrumpor, jag har inte införskaffat det än men kommer att göra det väldigt snart. Tänk vad sexig man är när man är gravid *fniss*

Hoppas du får sova en hel natt utan krypningar snart!
Kram
 

Stödstrumpor

Skrivet av  en till Maria, 02:a & bf 18/7
har funkat för mig, även om de kan klia en del. Men det får man väl ta, ser ju väldigt STILIGT ut i alla fall! ;o)

Hoppas på bättring för alla "sprattlisar"! (Tills de där nattliga sendragen kommer lite senare i graviditeten, hahaha vad lätt det är med sömn när man är gravid!)
 

Hade myrkrypningar

Skrivet av  Frida med Natanael + bf 26/7
i benen under förra graviditeten - jättejobbigt! Fick tips om att det kan hjälpa att få i sig kinin, något som finns i grapefrukt. Så jag hinkade i mig en hel massa grapefruktjuice. Vet inte om det hjälpte, men kan ju ändå vara värt att prova. De där krypningarna är ju så hemska!!
 

Tack!!

Skrivet av  Trötter
Här ska införskaffas stödstrumpor och grapefrukt och hoppas på bättring. Tack för tipsen!
 

Tack!!

Skrivet av  Trötter
Här ska införskaffas stödstrumpor och grapefrukt och kasta upp fötterna på en kudde nattetid. Tack för tipsen!
 

Tack

Skrivet av  Trötter
Här ska införskaffas stödstrumpor och grapefrukt och kasta upp fötterna på en kudde nattetid. Tack för tipsen
 

Artiklar från Familjeliv