Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

vinterkräksjukan?

Skrivet av Mixie * v11*
Någon som haft den? Jag har aldrig i mitt liv varit magsjuk innan och undrar så var jag kan ha fått den ifrån. Varken maken eller sonen är sjuka (än) *peppar, peppar*. Jag ska inte ge er några livliga beskrivningar, men jag är verkligen sjuuuk. Ringde bm för jag trodde att Lergigan Compen inte fungerade längre, det var hon som trodde på vinterkräksjukan. Vad tror ni? Jag kan inte ens behålla vatten drucket teskedsvis. Känner mig alldeles uttorkad... Kramp i magen...

Ledsen idag...
Svar på tråden: vinterkräksjukan?

Du kan ha fått den på tunnelbanan

Skrivet av  Maria med 3 och en på väg
Vinterkräksjukan har jag för mig är luftburen och man smittar 2 dygn efter man tillfrisknat så du kan ha åka kommunalt med nån som varit sjuk eller handlat i samma affär som nån.

Vet inte om det var vinterkräksjukan vi hade förra året, men vi var så sjuka hela familjen.

Hoppas du snart kryar på dig. Det är jättejobbigt att må så dåligt.
 

tack Maria

Skrivet av  Mixie * v11*
för svar! Det känns något bättre nu ikväll, har fått i mig en rostad brödskiva (utan något på) samt en 33:a avslagen sockerdricka - under hela dagen!
Jag har bara varit på affären, så det måste vara där ja g blivit smittad. Kanske är jag mer mottaglig för smitta som gravid? Jag menar, eftersom jag inte varit magsjuk förr?

*med hopp om livet* ;-)
 

Artiklar från Familjeliv