Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Behöver spark i baken!!!

Skrivet av Nike bf 10/7
Har en 5- poängstenta i psykologi imorgon och här sitter jag och skriver inlägg!!! Så svårt med självdisciplinen när jag sitter hemma...
Och nu kommer jag bergis att titta in med jämna mellanrum ändå för att kolla svar *s*

Svar på tråden: Behöver spark i baken!!!

lika effektiv som mig då...

Skrivet av  anhna
fast jag sitter på jobbet. Jag pluggar oxå, eller tanken är att jag ska göra det. Ska hålla ett antal kurser nu i slutet av januari så jag har massor att förbereda och plugga in (särskilt som kurserna ska hållas på engelska och jag känner mig inte alls bekväm med detta). Men det är himla svårt med koncentrationen just nu när det gäller att plugga, hade nog varit lite enklare om man haft lite mer handgripliga ting att sysselsätta sig med.

Hoppas du kommer igång väldigt snart med pluggandet, särskilt med tanke på att tentan är i morgon! Så sjas iväg, dig vill vi inte se mer av här idag! ;-)

Stort lycka till med tentan i morgon!
 

då måste ju jag svara

Skrivet av  X-tjejen
så du har något att kolla efter
jag har en gigiantisk tvätthög att vika och vad är bättre än att gå förbi datorn lite titt som tätt och kolla läget *s*
min tvätthög är verkligen gigantisk.. *suck*
fattar inte hur den kunde växa så
kan det bero på att jag varit illa mående samt sjuk i ett par veckor och det bara samlar på sig utan att man ens tänker på det
Men mitt mål är att den ska vara undan innan kvällen vilket jag väl borde klara av. :P sakta men säkert krymper den
jobbigaste delen att para ihop sockar som barnen dessutom har lekt runt med lite.
Blah..

Nä nu återgår jag till min tvätt så kanske du läser lite igen :P
 

ha ha..

Skrivet av  Charlott bf 9/7
så är det för mig med. SVÅRT att få nått gjort. Sitter på jobbet och det snurrar bara i huvudet, kan inte koncentrera mig. Det värsta är att jag vet att så var det när jag väntade min dotter med, det satt i till jag slutade jobba så jag kände mig knappt värd lönen de sista månaderna...Får väl försöööka skärpa mig :-)
 

Spark!!!

Skrivet av  Binks bf 13/7
om du skickar hit lite motivation - 400 sidor global ekonomi måste läsas inför ett seminarium imorron - blääää!! Vi fick litteraturen igår o när jag kom hem igår sov jag - morgonen sov jag efter att ha lämnat på skola o dagis o nu sitter jag här - usch!!!
 

Lycka till med pluggandet!

Skrivet av  Lilla P *BF 21/7*
Ojoj, jag vet precis hur det är. Jag borde VERKLIGEN inte sitta och läsa/skriv inlägg eller göra någonting annat än att skriva en avhandling, men det går liksom automatiskt att man måste göra en massa annat hela tiden. Så är det så mycket roligare att "prata" med alla här och alltid lär man sig något matnyttigt här, fast det för liksom inte avhandlingsarbetet framåt. Huvudet är fullt av alla andra tankar än det det borde. Mycket bebis och gravidtankar är det. Nä, plugga på du så får du din belöning när du skriver en bra tenta! Lycka till både med pluggandet och med tentan!
 

så skönt

Skrivet av  Wera 4/7
att mina fem år som student är över!!! ha ha känner igen mig exakt. gör som jag -ett schema. kör en halvtimma, sedan fem min paus, då man får kolla AFF. men bara i fem min.

själv ska jag på bio. kul att veta va... förlåt nu är jag taskig. ett stort lycka till. jag tror du kan mera än du tror. mycket sömn bara.
kram
 

så skönt

Skrivet av  Wera 4/7
att mina fem år som student är över!!! ha ha känner igen mig exakt. gör som jag -ett schema. kör en halvtimma, sedan fem min paus, då man får kolla AFF. men bara i fem min.

själv ska jag på bio. kul att veta va... förlåt nu är jag taskig. ett stort lycka till. jag tror du kan mera än du tror. mycket sömn bara.
kram
 

så skönt

Skrivet av  Wera 4/7
att mina fem år som student är över!!! ha ha känner igen mig exakt. gör som jag -ett schema. kör en halvtimma, sedan fem min paus, då man får kolla AFF. men bara i fem min.

själv ska jag på bio. kul att veta va... förlåt nu är jag taskig. ett stort lycka till. jag tror du kan mera än du tror. mycket sömn bara.
kram
 

Artiklar från Familjeliv