Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Inskrivningen avklarad!

Skrivet av Johanna m. Elvira03 & bf 050729
Imorse klockan 08.00 var vi iväg på inskrivning. Pratade en massa om mitt illamående och kräkningarna, får ju aldrig behålla någonting! Skulle pröva med ingefära och hjälpte inte det så blir det akupunktur. Ska även skickas remiss till dietisten som på något sätt ska hjälpa mig med att få behålla maten...

Blodtrycket låg på 140/80, hade spår av äggvita i urinen, hb var toppenbra på 139 och glukosen låg på 5.4.

Nästa besök blir efter UL, alltså runt vecka 20, men innan dess ska jag till gyn för obligatorisk undersökning då jag är snittad tidigare...
Svar på tråden: Inskrivningen avklarad!

Gyn efter snitt?

Skrivet av  Lilla P *BF 21/7*
Hmmm, var i landet bor du? Här får man ingen undersökning alls och jag antar att man inte får det då man blivit snittad heller. Det enda jag fick höra var att jag skulle få en ny tid då jag var i vecka 20. Jag är också snittad, men tror inte att det kommer påverka något. Jo, kanske får jag välja om jag vill ha ett planerat snitt eftersom mitt bäcken är gränsmått, men jag skulle gärna föda vaginalt. Vad sa de om spår av äggvita då? Det är väl inte så bra, ska de inte kolla upp det igen? Kram.
 

Bor i Dalarna...

Skrivet av  Johanna m. Elvira03 & bf 050729
Och här var det obligatorisk gynundersökning pga snittet. Vad de kollar då vet jag inte eftersom jag var på efterkontroll efter att dottern föddes. Men jag går snällt dit och hoppas att de kanske gör ett UL eller så...*ler*
De kanske kollar livmodern eller något så, min BM visste inte riktigt.

Äggvitan skulle hon inte göra något direkt åt nu, men var värdet högre vid nästa besök så antar jag att de gör något. Har aldrig haft äggvita i urinen förut, så jag har eg ingen större koll på vad det innebär såhär tidigt i graviditeten.
 

Ok

Skrivet av  Lilla P *BF 21/7*
Ok, tack då. Äggvita i urinen tyder väl på att njurarna inte jobbar riktigt som de ska? Fast spår av äggvita kanske inte är så allvarligt. Själv fick jag två plus i äggvita (kanske det högsta, vet ej) när jag hade "en släng havandeskapsförgiftning", men då hade jag gått över BF med åtta dagar... Fast BM vet nog vad de ska hålla koll på så de larmar nog i tid om det vore något att oroa sig för.
 

Johanna med Elvira

Skrivet av  Hedvigs mamma
Vart bor du? jag bor ju också i Dalarna.
 

Bor i Avesta...

Skrivet av  Johanna m. Elvira03 & bf 050729
Kul med fler dalkullor här! =)

Ja, jag har ingen koll på om det gäller alla i Dalarna, men just min kommun hade iaf gynundersökning strax efter inskrivningen. Gillar inte såna undersökningar så jag skulle gärna slippa! =/
 

hmm..

Skrivet av  Nettan m. Smilla-03&Kevin-98+bf 26/7
får se vad de säger till mig i morgon .. Jag bor ju oxå dalarna och ska på inskrivning i morgon. Var hos bm i december, men blev inte "riktigt inskriven" då. Då fick jag bara veta att jag kommer få ett planerat snitt denna gång. Jag har ju gjort 2snitt tidigare så då borde jag ju oxå gå på den kollen du skrev om?! Får jag fråga var i dalarna du bor? Det kanske är olika på kommuner eller? Ha det bra =0)
 

Inte gynundersökning

Skrivet av  Hedvigs mamma
Här i ludvika har de slutat med gynundersökning, är man ororig får man vända sig själv till läkare...men när jag var gravid förra året var det undersökning...kramis!
 

Kul!!!

Skrivet av  Nettan m. Smilla-03&Kevin-98+bf 26/7
Att du bor i Avesta, inte alls långt från mig! Jag bor strax utanför Hedemora! Vill du kanske träffas och ta en fika någon gång i framtiden?? Vore kul, om du vill alltså =0)
 

Artiklar från Familjeliv