Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Fråga:

Skrivet av makeba
Bästa sätt att nå lagom lite/mycket med kunder på lokal ort?

Är det en annons i tidningen eller ska man sätta upp små affischer..eller båda delar? Eller hur GÖÖÖÖR man?
Svar på tråden: Fråga:

Vi gjorde flyers och satte

Skrivet av  Hazelnut
upp på olika anslagstavlor i närmaste tätort, och i anslutning till där våra kunder är, dvs i hamnarna för vår del. Sen annonserade vi för en billig penning i den lilla lokaltidningen.
 

Om man känner sin målgrupp

Skrivet av  Pappa F.
så blir det lättare att fatta sådana beslut. :-) Man kan tex tänka sig att köpa adresserna till alla kvinnor mellan 30 och 40 om det är dem man vill rikta in sig mot och kanske göra ett direktutskick till dem. Annars tror jag på "guerilla marketing" när man är liten och ny.
 

med andra ord

Skrivet av  makeba
så bör jag köpa anslagsplats på gymnasieskolan :-D, typ.... och tjuvbomba utanför festbutiker ;-)
 

Typ så, typ!

Skrivet av  Pappa F.
Om du nu vill sy festblåsor så riktar du dig väl till dem som går i trean i gymnasiet. De är ju myndiga, du kan säkert skicka reklam till dem... Eller bara sätta upp lappar på skolan, eller dela ut dem där - eller allra helst få någon gymnasieelev att dela ut dem där. Sen gäller det väl att få in någon kund som rekommenderar dig.

En annan målgrupp är kanske brudar? Eller är brudklänningar för komplicerade? Isåfall är väl din målgrupp huvudsakligen kvinnor 25-35 år. Var hittar man dem? Kaféer? Kanske en banner på någon bröllopssajt?

Du har fattat principen, men ta det lite lugnt med att tjyvbomba utanför konkurrenterna! ;-)
 

*Ler*

Skrivet av  makeba
Det var mer menat som ett skämt.... därav ;-)... Är nog inte speciellt främjande för kontakten med affärskollegor om jag i princip annonserar på deras skyltfönster :-D

Har däremot fått en helt ok deal med ortens kemtvätt :)
 

Smart drag!

Skrivet av  Pappa F.
kemtvätten låter ju klockrent! :-)

Trodde inte du var allvarlig heller - jag hade ju också en ;-)....
 

Självklart är det

Skrivet av  Hazelnut
klockRENT med kemtvätten (ursäkta, kunde inte låta bli*fniss*)
 

Artiklar från Familjeliv