Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

ha en trevlig helg

Skrivet av Vanessa m. Neo
alla här under helgen ska det planeras att starta 2 till företag som båda ska vara AB .det betyder jag blir 3 barns mor och med 3 företag usch det kommer bli ganska tufft i början men får se hur mycket jag pallar.
jag och maken jobbar ihop.
Svar på tråden: ha en trevlig helg

Varför så många?

Skrivet av  ME med J&R
Vad gör ni för nåt? *missat?*
 

för att

Skrivet av  Vanessa m. Neo
vi vill täcka vår marknad. Vi håller på med takrenoveringar, snöskottning på vintern.
du kan gå in på min hemsida och se vad vi gör www.dmtak.com berätta gärna vad du tycker om vår logga det tog oss lång tid innan vi bestämde oss för den .
 

Fast jag förstår inte,

Skrivet av  ME med J&R
varför måste man ha flera AB för det? Kan man inte kombinera olika verksamheter i samma?

Loggan var helt ok, bra slogan tycker jag också. Det mest slående på sidan var dock bilderna, alla var fina men vissa var fantastiska! :)
 

tack

Skrivet av  Vanessa m Neo
så mycket andledningen til att det ska vara AB är för att vu har olika partners som vill ha AB så det håller på diskuteras just nu :-/ det är mycket pengar
 

Flera AB i koncern

Skrivet av  Pappa F.
Om ni kör en liten koncern så kan ni ju klara er med 100000 kr i eget aktiekapital i ett moderbolag och sedan låta det starta dotterbolagen.

Att ha flera AB:n kan ju vara en trygghet om en verksamhet skulle gå så dålig att man är tvungen att försätta den i konkurs. Då blir skadan begränsad för de övriga verksamheterna.
 

kommentarer

Skrivet av  Solen
1. är ochsa lite förvanad att ni maaste starta saa maanga firmor. Men jag antar att ni vet vad ni gör. :-)
2. jättefin hemsida! Den enda kritikpunkt jag kan komma paa är att den första sidan inte är optimal.
Jag skulle inte skriva paa startsidan att ni startade i 2001. Det laater saa ungt. :-) När ni sen skriver vad ni gör i texten, saa nämner ni inte allt som finns till vänster. Som kritisk läsare kan man faa intrycket att ni har mindre erfarenhet i sakerna ni inte nämner i texten.
Personligen skulle jag ochsaa tycka det är bättre med bild istället för text där, men det är en smaksak.
En liten punkt till: Bo saknar bild.
Annars tycker jag eran hemsida är mycket bra och informativ!
 

Artiklar från Familjeliv