Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vad vill man veta på hemsidan?

Skrivet av ME med J&R
Just nu håller ju jag och en kompis på att bygga hemsidan till mitt b&b. Jag är lite osäker på vad och kanske framför allt hur MYCKET man vill/behöver veta på en hemsida. Om ni hade bestämt er för att bo på b&b och hamnat på min sida, vad skulle ni vilja kunna läsa då? Snälla, jag behöver många synpunkter från många synvinklar...
Svar på tråden: Vad vill man veta på hemsidan?

jag skulle vilja veta

Skrivet av  makeba konvalecent
hur stora rummen var och hur många "riktiga" respektive extra sängar man kan få i det rummet.
Dessutom så skulle jag vilja veta pris per rum/extrasäng.... och vad frukosten innehåller.
Så vill jag veta vilka städer och kulturevenemang som finns inom räckhåll.
 

ja vistt: Förstås även ifall

Skrivet av  makeba konvalecent
det finns toalett på rummet eller om man har gemensam toalett med övriga
 

*nickar*

Skrivet av  ME med J&R
Det är redan med. :)
 

Priset viktigt!

Skrivet av  Mia
Jag gillar inte när det står kontakta oss för prisuppgift. Om jag letar boende på nätet vill jag veta vad det kostar direkt - annars bläddrar jag vidare till annan sida. Sedan så är det ju jättebra om man också kan boka direkt, men det kräver kanske en allt för avancerad funktion på hemsidan...

Mycket bilder är bra. Både utvändigt och rummen.

Återkommer om jag kommer på något mer.
 

Ingen direktbokning,

Skrivet av  ME med J&R
dels är det svårt, dels kan det bli missar. Men däremot jobbar vi på ett intresseformulär. Bekräftelse kommer behövas för att det ska vara en fullständig bokning, dock. :)
 

Var det ligger

Skrivet av  Flu
Dvs, beskrivet utifrån något lämpligt annat. Gärna utmärkt på en tydlig karta, med distanser till lämpliga saker. Hur man tar sig dit, både med bil eller kollektivtrafik.

Jag reser ibland själv, & behöver någonstans att övernatta, och då kommer jag oftast med buss eller taxi från en flygplats eller station, & då vill jag veta hur långt jag behöver färdas (mao hur mycket resan dit kommer att kosta).
 

Ah,

Skrivet av  ME med J&R
kollektivtrafiken hade jag missat helt. Den suger här, men vi funderar på att ha hämtservice vid tåget, det är rätt nära. Bra idé!
 

Allt det

Skrivet av  Camilla m Maja
som de andra har skrivet men även om ni har djur och om man kan få vara med och sköta dem (alltså om man vill det) eller tex om ni skall ha någon häst om man då får rida eller vara i stallet....

Priset är ett måste på hemsidan, finns det inte så brukar jag hoppa över stället helt...Många bilder också det är kalas =)
 

Djuren hade jag glömt!

Skrivet av  ME med J&R
BRA idé! De måste ju givetvis med! Tack!
 

Och när vi ändå är inne på djur

Skrivet av  Ellen *inne och smyger*
så kom jag på. Har du skrivit något om man får ta med sig djur? Det skulle iaf jag vilja veta, om jag kan ta med min hund.

/den där webmastern ;-)
 

Oooh yeah, kära webmaster,

Skrivet av  ME med J&R
det går såå bra! Det måste vi skriva! Så länge Tuva inte äter Sushi så går det bra. *flin*














...och om nån undrar så är Sushi vår allra mest hundrädda katt. ;)
 

Om du inte...

Skrivet av  Agnes
...redan har kollat så kika på www.visitscotland.com. Jag var i Skottland i september och bodde på flera olika ställen, bokade allt genom denna bokningscentral. Kika på deras upplägg av b&b, du får säket en del bra tips där.
Vad gäller bilder, eller egentligen hela sidan, så är det att det inte tar för mkt tid att ladda upp sidan, vilket det kan göra med många bilder. Så små bilder med möjlighet till förstoring tror jag på.
Om det är något speciellt med huset som b&b är i så kanske man vill läsa lite om det. Bra info om vad rummen är utrustade med, eller vad som finns att låna, typ hårtork, strykjärn o sånt.
 

Ah,

Skrivet av  ME med J&R
hårtork & co hade jag OCKSÅ glömt! Sicken tur att jag frågade här innan ni ens får beta-testa sidan. ,)

Ska genast kika på sajten du gav, den har jag inte sett trots att delar av bröllopsresan tillbringades i Skottland! :)
 

me too!

Skrivet av  Agnes
Det var på bröllopsresa som jag oxå var i Skottland:-) Vi bodde på ett hotell, ett vandrarhem o ett slott. O jag längtade tillbaka nästan på en gång efter att vi kommit hem!
 

Svarar utan att ha läst de andras svar

Skrivet av  gabbiz med Alvin
1. Priser, exakta, inte "från...".

2. Var ligger det, karta eller vägbeskrivning.

3. Bilder på gården och naturen omkring, samt på något rum och allmänna utrymmen.

4. Kontaktuppgifter (LÄTT tillgängligt!), gärna både e-mail och olika telefonnummer, samt telefontider då det går lättast att nå er, och adress givetvis.

5. Tips på vad som ligger i närheten så att man vet vad man kan titta på när man ändå är där.

Lycka till med ditt b&b!!
 

Vattenkokare på rummet

Skrivet av  Helén på besök
Eller tillgång till kokande vatten. Till att värma barnmat, slå på termos för vidare färd, kaffe/te på kvällen....
 

Artiklar från Familjeliv