Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

*Morrr* (långt)

Skrivet av Challis med Irmelin 030516
Hade tänkt att skicka med en liten present vid varje kunds första beställning. En trevlig liten gest tycker jag. Så jag kontaktade ett företag som jag pratat med på Hälsomässan i september som säljer bla handgjorda chokladpraliner med havtorn. Jag smakade på dom på mässan och dom var helt enkelt tokgoda *dreglar vid minnet*
Jag tänkte att när mina kunder smakar vill dom ha mer och kommer beställa 15-packen som jag då skulle ha att erbjuda på min hemsida. Men....företaget som gör pralinerna har varit allt annat än trevliga i sin ton mot mig (vi har mailat, men det är så jag uppfattat det) och i går fick jag ett mail som sa ungefär att dom var mycket osäkra på om dom tyckte att jag skulle bli en bra återförsäljare för deras produkter och att dom eventuellt, möjligtvis skulle kunna tänka sig att sälja praliner till mig men att dom var tvungna att fundera på saken!!!??? Jag blev upprörd och ringde upp dom och får i princip samma svar: dom är osäkra på om deras produkter (dom har lite marmelad och gelé och sånt också som jag eventuellt skulle ta in om det visade sig finnas ett intresse) skulle "må bra" av att säljas tillsammans med det dinklet jag i första hand ska sälja. Ursäkta!? För att vilja ha återförsäljare (som dom annonserar efter på hemsidan) så gör dom det ypperligt svårt för sig måste jag säga!

Nu blev jag så irriterad och tyckte jag blev så dåligt bemött att jag sa att jag tycker att det är fel att jag ska behöva tigga och be om att få bli deras återförsäljare så nu är jag inte längre intresserad. Dom bemötte det med att nu är det så ivarjefall!
Så nu struntar jag i dom! Men vad ska jag då hitta på för trevlig present till mina kunder? Något litet, billigt och gärna något som kan få dom att vara kvar som kunder och beställa mer från min sida :0)
Förslag?
Svar på tråden: *Morrr* (långt)

Det finns många pralin-fabrikörer

Skrivet av  solokvisten
välj någon annan bara.
Kolla på hemsidorna. Ring upp och förklara och be om ev smakprov.
Är det något som har samband med ditt företag? Annars kan jag faktiskt förstå om en del tackar nej till att du ska bli återförsäljare. Kanske de inte vill bli förknippade som ett behang till ditt företags produkter. Taskigt bemötande är dock aldrig positivt!
 

Jag säljer ju som sagt dinkel

Skrivet av  Challis med Irmelin 030516
så man skulle ju kunna tro att allt ätbart, ekologiskt skulle ha samband med mitt företag. Och varför vill dom inte ha en återförsäljare?
Jag vill inte ha vilka praliner som helst utan just för att dom här var ekologiska och dessutom handgjorda så tyckte jag att dom passade.
 

Men de i Åre då?

Skrivet av  ME med J&R
Vet inte om de är ekologiska, men de är handgjorda och FULLSTÄNDIGT LJUVLIGA. *smakade på matmässan idag*
 

*drömmer*

Skrivet av  Fru Marmelad
Ja, de är helt fantastiskt goda!
 

Dom är tyvärr inte

Skrivet av  Challis med Irmelin 030516
ekologiska och så kan man inte köpa dom styckvis. Men tycker ni att praliner är en bra idé eller ska jag ha något annat?
 

Mums jag

Skrivet av  Camilla m Maja
tycker att praliner är en bra ide! Försök hitta någon annan för jag tror att det fungerar ganska bra!
 

jag tycker att

Skrivet av  Betty Karolina
praliner lät som en jätte bra idé! Lite ovanligt, spännande, gott och kul! Kör på med praliner du! Hoppas nu bara att du hittar nån bra leverantör av dom åxå..
 

Artiklar från Familjeliv