Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nu har vi bestämt oss..

Skrivet av snaaaart anställd...
...vi säljer företaget.
har varit "egna" i 15 år, barnen är 10, 13, 15.
Barnen blir större och behövermer tid, träningar, matcher, läxor, prov mm
Vill just nu bara vara ledig, är helt sönderstressad, efter att mannen varit sjukskriven i 1½ år pga av stress, nackvärk, och oändlig trötthet.

Att ta tag i att sälja är ju inget egentligen eller, jo faktiskt, alltså beslutet måste nog mogna fram och NU är det bara så.
Nu längtar jag bara tills att det är klart.
På fredag kommer en spekulant och kollar....

Hoppas, hoppas...innerligt

Har jobbat sena kvällar, tidiga morgnar, jul, midsommar....alltid när vänner varit fria.
Nya tider och nya vanor väntar.
Svar på tråden: Nu har vi bestämt oss..

Lycka till ! imt

Skrivet av  andromeda
.
 

tack.. +imt+

Skrivet av  hoppas allt går vägen..
v
 

Det där var väl onödigt...

Skrivet av  Anette
Fast jag bara hållit på i 7 mån. undrar jag ibland om det inte vore bättre att vara anställd. Tänk att bara få gå från jobbet när man slutar och inte behöva bry sig...
Vi hade förmodligen haft bättre ekonomi också.
Nåväl, vad är väl en bal på slottet? som min anställda Britta brukar säga. :=)
 

Onödigt att

Skrivet av  Anette
fresta mig alltså... :=) och retas med lediga helger och sånt. Ni kommer väl bergis att ta semester också va.
 

Vill inte fresta dig..

Skrivet av  hoppas allt går vägen..
absolut inte, jag menar visst finns det fördelar. Men efter så hör många år(15), mannen gick i väggen så den sprack för snart 2 år sedan, så vem fick dra det tyngsta lasset då. Jo lilla jag som inte heller mår så bra nu.

Önskar dig all Lycka till !!
 

Då skulle jag verkligen rekommendera

Skrivet av  Pappa F.
att du tar hjälp av en _bra_ mäklare eller konsult! Att sälja ett bolag är lite som att sälja ett hus: man ska göra allt samma dag. När jag sålde mitt bolag 1996 så fick jag en miljon och blev av med den inom loppet av ett år, mest på grund av dåliga rådgivare. Köpet resulterade i en tvist med köparen, där jag i princip hade sålt bolaget till dem (de ägde det), men inte fick betalt (jag hade alltså en fordran på dem). Dessutom blev jag inte löst från borgensförbindelser etc och hade inte längre någon makt att göra något åt det. En mardröm, kort sagt.

Lycka till!
 

det lät tufft! imt

Skrivet av  andromeda
.
 

Låter inget vidare...

Skrivet av  hoppas allt går vägen..
och tack för rådet , vi har en mäklare för vi vill ju att det inte ska komma eftersläntare och att allt ska gå rätt till. Kan absolut vara värt de pengarna som det trots allt kostar.
 

Artiklar från Familjeliv