Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hur hittar man kunderna?

Skrivet av Johanna
Hur gör ni för att hitta era kunder? Min målgrupp är småföretagare som behöver hemsidor, men hur får man lättast kontakt med kunderna? Har ni några förslag?

Tack!
Svar på tråden: Hur hittar man kunderna?

Köp en banner på AFF

Skrivet av  Pappa F. - lite långsint...
för du har just definierat oss härinne som målgrupp och det betyder nog att du bryter mot reklamreglerna.... Fast personligen tycker jag att man måste kunna diskutera såna här saker om detta snack ska vara meningsfullt
 

Jag menade verkligen inte...

Skrivet av  Johanna
att bryta mot snackreglerna. Gör man det om man nämner vad man själv håller på med? Jag letade inte efter hunder här, jag vill bara ha tips på kanaler som man kan söka kunder genom.
 

Alltså, jag tror inte att ditt inlägg...

Skrivet av  Carla
...skulle tolkas som reklam, men om du läser bakåt så kan du se att det har varit många diskussioner om vad som räknas som reklam. Pappa F kände sig lite orättvist behandlad avseende ett inlägg för några dagar sedan, så jag tror att han var lite ironisk i tonen i sitt inlägg. Den ironiska tonen var i så fall riktad till Redax och inte till dig (rätta mig om jag har fel, Pappa F).
 

Nej för f*n

Skrivet av  Pappa F.
det var inte menat så, Johanna! Jag tycker _absolut_ att man måste kunna diskutera såna saker, men jag tycker att tillämpningen av snackreglerna på just detta snack leder till en del bisarra situationer.
 

*skrattar*

Skrivet av  ME med J&R
Du är rolig, du, Pappa F! ;) För jag HOPPAS att det där var sagt med glimten i ögat... :)
 

Skulle ju också säga

Skrivet av  ME med J&R
välkommen tillbaka, jag har saknat dig ett par dar. :)
 

*Hi, hi*...du är rolig, du! (imt)

Skrivet av  Carla
..........
 

Presumtiva kunder.

Skrivet av  Miliwili
Det bästa man kan göra är att försöka se det ur den tänkta kundens ögon. Vem är hon/han? Egenföretagare? Häcken full, hinner inte göra egen hemsida?
Fundera ut ett koncept, en ingångskostnad för kunden som innefattar x antal sidor eller bilder eller vad du nu vill.

Ta fram telefonkatalogen och ring runt och hör efter.

"Hej! Jag heter XXX och ringer från XXX, ett litet företag med inriktning på att bygga hemsidor åt andra egenföretagare som kanske inte har kunnande inom det området, du använder kanske din tid till att ta hand om dina kunder, det jag kan erbjuda dig är en enkel men smidig lösning som ligger i tiden osv.."
 

Artiklar från Familjeliv