Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

2 frågor

Skrivet av H från Kalmar
Hej
Jag är ny på denna sidan. Är på g att starta upp ett franschisingföretag i Kalmar.
Har två enkla frågor till er alla som jag hoppas att ni vill svara på.
Jag känner er ju inte men är nyfiken på vad ni har för föertag, inom vilken bransch.
Sen undrar jag hur i hela friden(inget illa menat!)ni har tid att vara här när det är SÅ mycket att göra med att köra eget?
Svar på tråden: 2 frågor

Mina svar

Skrivet av  Camilla m Maja snart i USA
Jag har en liten bokföringsfirma (HB). Varför jag kan vara här? Jo jag jobbar inte heltid med min firma kommer att köra på hårdare när jag kommer hem ifrån usa så just nu har jag bara några kunder som jag sköter papper åt. När jag är där och jobbar har jag absolut inte tid (men nu när jag är på mitt vanliga jobb så får man dötid då och då).
 

Inte så konstigt

Skrivet av  Lottentotten
Min sambo har eget företag, och jag sköter bokföringen. Han startade upp förra året och det är inte särskilt storskaligt (jag lägger ca 5-8 tim/mån).
Eftersom det inte är mer (än så länge), så har jag kvar mitt "vanliga" jobb - och här är det en del dötid emellanåt.
 

Det..

Skrivet av  andromeda
beror ju på vad man prioriterar:)
Men visst finns det tid över då och då trots att man e företagare och småbarnsförälder.
 

ME svarar...

Skrivet av  ME med J&R
Jag kommer att starta upp b&b på vår gård under våren och hoppas kunna kombinera det med språkvård under vinterhalvåret.

Just nu är jag föräldraledig men även sen kommer jag nog prioritera just det här snacket eftersom det finns mycket kunskap här. Det är enklare att hitta svar här än att leta på andra ställen. Och roligare. ;)
 

Det är väl inte lika för alla-

Skrivet av  Sulan
Jag har dötid ibland (inte jobb hela tiden alltså) men det funkar ändå.
 

På fråga nr 1 svarar jag

Skrivet av  Anette
att jag har ett café och på fråga nr 2 att det har jag inte. Men på kvällarna är jag rätt slut i huvudet efter 10 h arbete och så man får som sagt prioritera. Ikväll har jag bl.a. prioriterat bort disken och plocka av köksbordet.
Snart är klockan så mycket att jag prioriterar bort bokföringen också...
 

Artiklar från Familjeliv