Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Appropå dumma telia! ( klogobrev)

Skrivet av Betty Karolina
Har bokat nr till min verksamhet, och i min lokal var det, före mig, en kille som endast hade mobiltelefon. Innan honom vare en frissa. Lämnar alltså frissans nummer till telia ( vilket dom kräver för att inte skicka ut tekniker) men ack och ve! Det är för längesedan det numret fanns så nu måste dom skicka ut en äckeltekniker ändå ( ber om ursäkt alla telia tekniker, ni är säkert inte alls äckliga men tyvärr är er "chef" det!)
och detta lilla besök som tar FEM minuter tar telia hutlösa 1700:- för. 1700!! Helt sjukt..fy då..jag är så besviken över att behöva lägga mina pengar på såna här saker..hur 17 ska man ha råd att starta?! KOmmer ju konka innan jag ens kommit igång känns det som.. :/
Sorry..behövde bara klaga ur mig lite..
Svar på tråden: Appropå dumma telia! ( klogobrev)

Vad ska teknikerskrället

Skrivet av  ME med J&R
göra då? Som tar fem minuter och som är så jätteviktigt? Kontrollera att du har ett jack i väggen?? ;S
 

Det där är helt sanslöst

Skrivet av  Fru Marmelad
När vi skaffade telefon på landet så visste vi inte vad det tidigare numret varit. Då gick det knappt att öppna telefonabonnemanget! I NÖDFALL kunde de ta närmaste grannes nummer, men det hade vi ju inget heller där ute i skogen *S*. MEN efter mycket tjat och skäll så fixade det sig ändå. Kan du inte kolla om det går med grannarnas nummer?

Sen det där med tekniker, makens företag fick dit en tekniker trots att vi visste grannens nummer och allt, man måste det tydligen där ute på vischan där han håller till, finns inga fjärrstyrda telestationer. Kanske samma sak hos dig?
 

JA! Det funkar!

Skrivet av  Betty Karolina
Det verkar ha löst sig! *hyllar telia till skyarna*
Hyresvärden ringde upp mig med ett nr som eventuellt kunde ha funnits där innan mig! Och JA! Det stämde enligt telia så äckelteknikern är avbokad och nu kommer det fram signaler när man ringer mitt nr! :) Jag har redan hunnit ringt två ggr bara för att testa *s* synd bara att jag inte talat in nåt meddelande..men det får göras imorrn ..Lckan är fullständig just nu!
 

Grattis!!

Skrivet av  ME med J&R
Roligt att se! :)
 

Och vi fick betala 2575:- för flyttning...

Skrivet av  Carla
...av vårt abonnemang 500 meter. Teknikern var där en timme. Dessutom tillkom en överlåtelseavgift för att de bytte abonnemanget från enskilda firman till aktiebolaget *suck*.
 

Ingen som har teliaaktier? ;-)

Skrivet av  Pappa F.
Själv tyckte jag att de var ett kasst företag, så jag köpte inga.....
 

Vågar knappt svara...

Skrivet av  Carla
...men jo, visst har vi det *skäms*. Hela familjen utom yngsta barnet som föddes efter introduktionen. Jag tyckte också att det var ett kasst företag, förstår inte varför jag inte litade på min intuition :-(. Vi får väl trösta oss med att vi har sponsrat staten med så där en 20.000 spänn, för så mycket har vi torskat på just de aktierna (vilket i.o.f.s. är peanuts mot vad vi förlorat total på IT-kraschen). Vi har ju inte realiserat dem än, men tillbaka pengarna på dem tror jag aldrig vi får, möjligen barnbarnen i så fall.
 

Hrhm.... ;-)

Skrivet av  Pappa F.
Det var ju lustigt.... *flinar*

Jag tänkte inte retas över dina Felia-aktier, jag var bara tvungen att testa min nya info någonstans där den inte syns så mycket (om den blir fel)...
 

Artiklar från Familjeliv