Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Lite hjälp tack! =)

Skrivet av solblomman
Jag tänkte be er kika på siten som vårt företag har och komma med synpunkter om den. Det är jättesvårt att veta om den funkar eller vad man kan göra ännu bättre! Alla kommentarer är välkomna även om det är kritik ;-)
www.sagoborgen.se
Kramar Petra
Svar på tråden: Lite hjälp tack! =)

Lättläst sida

Skrivet av  Ulrika
och inte för mycket information utan helt lagom. (personligen avskyr jag sidor med för mycket information).
Kanske skulle ni ha med information om leveranstid, betalningssätt, hur beställaren gör med ev. reklamationer.
"om oss".. nåt stavfel, sagoborgen är ETT företag inte en företag, avstava inte ett telefonnummer.
Bara småsaker, jag personligen tycker sidan är BRA.
 

Jättefin

Skrivet av  Sockerkonstnären
sida tycker jag. Det jag reagerade på är den rullande texten på förstasidan. Sånt gillar inte jag :o) men det är ju bara jag det :o)
Lycka till med försäljningen!
 

Super kul idé!

Skrivet av  Challis med Irmelin 030516
Jag gillade sidan jättemycket! Men jag är väldigt petig med vad jag läser för min dotter och jag skulle inte köpa en bok åt henne om jag inte visste vad det stod i den. Så kanske, längre fram, att det ska gå och klicka på böckerna och läsa dom? Eller det är kanske jag som bara är rabiat när det gäller sånna grejer ;)
 

Jag tror

Skrivet av  ME med J&R
ni skulle vinna på att någon med lite språkvårdskunskaper tittade igenom texten, det finns en hel radda fler fel än de som nämns här tidigare. I övrigt tycker jag den är fin. Rackarns snygga knappar ni har, har ni gjort dem själva eller finns de att hämta nånstans? *letar knappar till min egen sida*
 

Jättetrevlig....

Skrivet av  Linda
sida lättläst och väldigt snygg.

*kram*
 

Fin sida!

Skrivet av  Fru Marmelad
Lättöverskådlig och fin!

Men en konstig grej händer när jag väljer visa -->texstorlek --> Större (eller någon annan storlek, men oftast vill man ju förstora om man ser dåligt)! Då försvinner all text i mittfältet!

Personligen tycker jag också det är lite jobbigt att läsa det typsnitt ni använder, men det är korta texter så det gör inte så mycket. Ska ni ha längre texter kanske ni borde använda t.ex. Verdana. Bra och lätt läst på skärmen (samma som används här på aff tror jag). Och i menyn är det nog två olika typsnitt som används?

Annars: jättefint!
 

Tack alla!

Skrivet av  solblomma
Tack för era svar! Så roligt att höra att ni tycker om den. Vi ska definitivt kika närmare på era åsikter här under helgen och åtgärda =))
 

Betydligt bättre

Skrivet av  Pappa F.
än sist! Fast då hette han väl "Johan" som hade en hemsida med samma böcker? Tycker att loggan funkar (är den gjord för er, eller har du använt "clipart"?) och sidan är ljus och fin. Sen borde man ta bort den rörliga texten ("kill your darlings"), färgerna på prickarna saknar relevant samband, avståndet mellan rubrikerna skiljer sig, rangordningen av rubrikerna bör ses över liksom vilka rubriker det bör finnas, länken till sidan man är på tas bort, bokomslagen bör bli klickbara och visa en preview av innehållet, icke fungerande länkar bör tas bort och rubriker som inte går att klicka bör inte vara understrukna, loggan längst ner med kontakt bör tas bort eftersom den finns i vänsterramen och sen bör sidan inte vara så "hög" att man behöver scrolla. Några spontana tankar bara utan att ha gjort någon djupare analys... :-)
 

*ler*

Skrivet av  solblomman
Jo och Johan och jag gör detta tillsammans! Tack för din icke-djupa analys och jodå vi har lyssnat på dig och åtgärdat =) ja flera av sakerna iaf!!
Tack och God Jul!
 

Våra barn fick varsin

Skrivet av  Zoégas
bok nu i för tidig julklapp av min svåger och hans tjej! Dottern fick den med dinosaurierna och sonen den med lejonkungen. Jättefina och tanken att barnen är hjältar i böckerna är jättebra!
 

Artiklar från Familjeliv