Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hej & välkomna!

Skrivet av Linda
Mitt namn är Linda Thörnlund, är bosatt tillsammans med sambo, son & hund i Sundbyberg, Sthlm.
Är sedan måååånga år tillbaka aktiv inom miljö-frågor.
Källsorterar, har gått kurser inom avfalls-hantering, samt är miljömedveten i största allmänhet inom mitt vardagliga liv!
Började redan som 10-åring att ifrågasätta varför Konsum hade så mycket onödigt plast på sina varor :)

Hoppas att ni kommer att trivas härinne på MiljöSnack!
Svar på tråden: Hej & välkomna!

Hej Linda!

Skrivet av  gammelmor med Magnus
Kul snack!

Jag läste Oår av Knut Faldbakken och blev miljöintresserad på 70-talen. Av mer eller mindre slump blev jag senare miljöskyddsinspektör och har jobbat som det sedan 1988. Läs mer i infot.

På vilket sätt är du aktiv?
Och hunden, vilken ras.

Dethär ska absolut bli ett av mina favoritsnack, hoppas det blir hög aktivitet.
 

Har ju

Skrivet av  Linda, Stödmedlem
småbarn, så jag är så aktiv som tiden räcker till.
Hjälper lokal-tidningen som kör div kampanjer & budskap, genom bla annonserin mm gällande förbättrad miljö.

Ska så småningom aktivera mig politiskt, när tiden kommer ifatt en.. :)

Har tillsammans med en förskole-föreståndare gett föredrag om hur man kan hålla en bra/bättre miljö-hantering inom förskolor/skolor.

Har en alldeles underbar liten boxer-dam (11 månader) vid namn Diva!
 

Oj! Snackvärd ska det ju stå!

Skrivet av  Linda, Snackvärd!
:)
 

Kul!

Skrivet av  Cheyenne
Jag är också miljöinspektör, fast helt nyutbildat. Började mitt första jobb i maj.
 

Umeå eller Kalmar?

Skrivet av  gammelmor med Magnus
Eller någon helt annan utbildning?
Jag gick i Kalmar.

Liten Smålandskommun, får man fråga Who\'s the boss? Det kan vara någon av mina kursare för många spred sig runt om i Småland.

Vilken gullig kille du har. Min sladdis är född i januari 2003.Är du nyfiken på honom finns han på hemsidan för Vinterbarn 02/03 som är länkad från snacket Vinterbarn 02/03. Hoppas din graviditet går som på räls.

= )
 

Umeå

Skrivet av  Cheyenne
Vi har en bygg- och miljöchef som har byggbakgrund så det är väl inte nån kursare till dig då kan jag tänka.

Har ingen med Kalmarbakgrund som kollega faktiskt. Fast vi är bara tre inspektörer iochförsig...

Kollade in Magnus på hemsidan. Vilken sötnos. Och Djurgårdare också. Min Emil är Leksing (iallafall hoppas jag på det :-))
 

Och jag är numera avdankad sådan

Skrivet av  Malin
jobbade i Göteborg i 12 år. Utbildad i Umeå jan89-dec91.
 

En till!

Skrivet av  Bejaka!
Också avdankad. Har precis lämnat den kommunala världen för att pröva mina vingar som konsult i egen firma.
 

Nu blir jag nyfiken

Skrivet av  Malin
på vilken kommun du jobbade i.
 

Tjaa...

Skrivet av  Bejaka!
I samma region där du jobbade tidigare. Jag är lite svävande eftersom jag inte vill röja min nätanonymitet allt för mycket...
 

Men du kan ju snabbmessa

Skrivet av  Malin
mej du hittar mej på Malin+Oe om du vill. För nu blev jag väldigt nyfiken eftersom man efter alla år känner rätt många inom regionen.
 

Ska göra det,

Skrivet av  Bejaka!
men inte just nu, för nu ska jag iväg och jobba. Och vi känner faktiskt varandra...
 

Vad kul

Skrivet av  Anna Ho
tack för att du tog tag i det! Jag tror att det kan bli spännande!
 

trivs redan!

Skrivet av  anna-frida
arbetar på alla möjliga vis...
 

Artiklar från Familjeliv