Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

ont i magen..

Skrivet av 2an
Hej! Har bara skrivit här inne en gång tidigare..(sign Lycklig)
Tänkte höra med er om det e NÅN av er som har haft som mensvärk i början av grav? Jag testade positivt i söndags, då hade jag haft som mensvärk några dagar redan. Idag känns det lite bättre, men det gör "ont" (det maler lite) lite då å då. E det tecken på missfall eller e det livmodern som växer?!?!
Å hur gör man om man vill gå på Vul? Bara ringa till Vårdcentralen?
KRAM!
Svar på tråden: ont i magen..

Så kände jag när jag väntade dottern...

Skrivet av  Lilja med sötnosen och livet v. 7
... det värkte värre än vanlig mensvärk (jag har ju knappt någon mensvärk i vanliga fall) och jag tror att det är jätte-vanligt. Jag vill minnas att jag kände lite hugg på vänster sida.

Det där med VUL är lite olika, ring din bm (ring och få tid till inskrivning) och berätta om din oro och önskemål. Får du ingen tid där kan du alltid vända dig till en privat mottagning.

Grattis till plusset!

Kram,
 

tack

Skrivet av  2an
kunde inte ha beskrivit "värken" bättre än du!!! Precis så e det för mej nu! Det kan hugga till lite.
 

Likadant

Skrivet av  Smilla v8(v7+6dgr)
Jag hade också en kopiös mensvärk vid min IM-dag och dagarna efter.
Likaså kunde jag känna hugg och stickningar. Men nu kommer inte värken lika ofta längre och det moler inte på samma sätt.
Jag har ont mer från coh till nu.
Njut av att vara gravid!!!
 

Lugn!

Skrivet av  M@ry med son 02, v.8
Det är nog troligast växtvärk. Jag hade det med sonen. Det var det som fick mig den gången att testa efter några veckor så där utan att mensen kom men med ont då.

Den här gången har jag också fått det, men det kommer mest på kvällarna (gjorde det sist med). Men känns inte lika jobbigt som förra gången.

Kramar
 

Normalt!

Skrivet av  AnTiCe v8
Livmodern tänjer ut sig och det händer mycket med bebben nu!
Min BM sa att man tom kunde känna av det mer med andra barnet. Jag har haft jordens molvärk av och till. Har legat med vetepåse på ryggen.

Kram och grattis föresten
 

Artiklar från Familjeliv