Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Imorgon ska jag på VUL

Skrivet av Marie med Pontus 020917, v.9
Såååå spännande. Ååå vad jag längtar. Fast vad fort det har gått. Jag bokade den här tiden någongång innan jul. Det kändes som om det var jättelångt fram men nu är jag där. Jösses, vad fort det har gått fram hit.

Så snälla ni kan inte ni hålla en tumme eller två att allt ser bra ut imorgon? Visst är det så att missfallsrisken är störst i v.9-12? Men låt oss säga att man ser ett hjärta imorgon, hur stor är risken då att det blir missfall? Längtar tills vi alla har kommit in i v.13. Det ska bli så skönt att kunna släppa lite på den här oron som gnager.

Kram på er alla!
Svar på tråden: Imorgon ska jag på VUL

Jag håller en tumme för dig!

Skrivet av  TicTac
Jag vet inte hur det är med missfallsrisken, men tror du kan ha rätt om att den tiden är nu. Hur som helst så håller jag tummarna för dig!
kram
 

TicTac,

Skrivet av  Marie med Pontus 020917, v.9
TACK för tummarna.

Hoppas att allt är bra med dig.

God fortsättning på 2005.

Kramar
 

Ser fram emot....

Skrivet av  TicTac
...att läsa ett glädjebesked från dig imorgon. Jag ska på vul på fredag. Jag är supernojjig!!
God fortsättning på dig med :)
kram
 

Vad spännande!!!

Skrivet av  Marie med Pontus 020917, v.9
Lycka till på fredag!!!

Kramar
 

Tusen tack!

Skrivet av  TicTac
Kramis
 

Åh, vad spännande!

Skrivet av  Mina75 bf 15/8
Självklart håller jag tummarna! Du ska se att allt ser strålande ut! Jag har för mig att jag läst att risken för missfall minskar om man sett ett pickande hjärta...
Lycka till imorgon!
Kram
 

Mina,

Skrivet av  Marie med Pontus 020917, v.9
Tack goa du för dina gulliga ord.

Vi får hoppas på ett fint pickande hjärta imorgon.

Hoppas att du mår bättre snart.

Kramar
 

*håller tummarna*

Skrivet av  Elaine väntar femman, v. 11
för dig i morgon. Vad spännande med ett VUL. Jag har hört att ser man ett hjärta som slår så minskar risken för missfall, men jag vet inte med hur mycket. Att risken är ökad i v.9-v.11 beror på att moderkakan tar över och att alla livsviktiga organ bildas under den här tiden och att det kan gå snett där.

Men jag hoppas att allt ser bra ut för din del.

Rapportera när du kommer tillbaka!

Kramar!
 

Elaine,

Skrivet av  Marie med Pontus 020917, v.9
vilket fint namn du har ;-) Har inte hunnit kommentera ditt namnbyte än *ler*.

Tack snälla för ditt gulliga svar. Jag skriver ett inlägg imorgon efter besöket.

Hoppas att allt är bra med dig!
Kramar
 

Håller..

Skrivet av  AnnaS med 96:a & 97:a+bf 16/8
tummarna för dig! Jag har varit på vul idag och det var verkligen spännande. Och vilken lättnad jag kände efteråt! Du ska se att det blir likadant för dig. Rapportera sen ,kram!
 

Anna,

Skrivet av  Marie med Pontus 020917, v.9
Tack!!! Hoppas att jag känner likadant imorgon. Minns hur det var att höra Pontus hjärtslag för första gången. Blev så verkligt då. Antar att detta blir någon liknande upplevelse.

Hoppas att allt är bra med dig.
Kramar
 

Artiklar från Familjeliv