Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Usch vad jag mår illa idag trots...

Skrivet av Elaine väntar femman, v. 11
...att jag tagit Postafen idag. Har även klunkat i mig mineralvatten (det brukar hjälpa) men det vill ändå inte riktigt ge med sig. Värst var det när jag var och handlade tidigare idag.

Vet inte riktigt vad jag ska göra för att det ska gå över, men kanske testa salta kex under kvällen.

Ville bara gnälla lite....det är okay va? *ber snällt*
Svar på tråden: Usch vad jag mår illa idag trots...

Stackare

Skrivet av  Emmie
Tycker så synd om alla er som mår så illa.
Jag känner ytterst lite av det.
Hoppas att det blir bättre om ett par veckor,










 

Tack!

Skrivet av  Elaine väntar femman, v. 11
Det hoppas jag oxå. Fast lite glad över illamåendet är jag trots allt (om det gör att allt är bra med bebb*n).

Tack för ditt stöd!

Kramar!
 

Instämmer...

Skrivet av  MammaMia m Isaac -02, 9v+5d
Stackars dig, jätteduktigt att vara och handla trots illamående.

HELT ok att gnälla, för då kan jag gny lite också.

Vi sov jättedåligt inatt, Isaac pendlade mellan sin säng och vår och väckte oss. Varje gång blev jag så illamående att fick rusa ner i vårt iskalla kök för att ta en bit bröd och lite apelsinjuice för illamåendet slog till så fort jag vaknade. Och så där höll vi på med resultat att jag mår sämre idag igen pga trötthet.

Hoppas salta pinnar hjälper!
KRam
 

Vilken natt....

Skrivet av  Elaine väntar femman, v. 11
...ni har haft då....:-(

Nu i natt sov jag väl ändå ganska så bra. Annars har jag sovit dåligt ett par nätter för jag har drömt en massa jobbigt om katastrofen i Asien (bland annat har jag drömt att jag har varit hjälparbetare där nere och det tar på krafterna både fysiskt och psykiskt).

Tack och lov så har jag inte mått illa på nätterna nu på ett tag, men idag under dagen och nu i kväll har det varit väl jobbigt.

Tack för ditt stöd!

Kramar!
 

Det där med salt

Skrivet av  mae
förstår jag inte vitsen med-ska det hjälpa?Jag är inte det minsta sugen på det mer fil och lite lättare saker som frukt ellerriskakor.Bara en fråga från en illamående som måste äta varannan timme och ff a sova minst 8 timmar annars blir det sjuresor värre!
 

På mig kan saltrika....

Skrivet av  Elaine väntar femman, v. 11
...livsmedel hjälpa när jag mår illa, men varför vet jag faktiskt inte riktigt. Det kanske bara är något jag får för mig, men mineralvatten brukar lindra. Kan ju bero på kolsyra oxå.
 

Helt okay!

Skrivet av  Lilja med sötnosen och livet v. 8
Klart att du får gnälla, vi finns här för att stötta och peppa.
Jag läste precis inne på ap-snacket och där snor jag helt enkelt ett tips som Kattis skrev:

"Sedan drack jag också ingefärsdryck, jag kokade bara upp vatten och blandade en mugg med en tesked malen ingefära och sötade med lite honung. Ibland droppade jag i lite citron också. Ingefära är ju en gammal beprövad huskur mot illamående."

Kanske värt ett försök? Lite kraftigare tag än mineralvatten, tror jag.

Är du trött idag, sovit dåligt i natt? Förra graviditeten mådde jag bättre om jag tog det lugnt och sov mycket. Fast det är klart att du jämt är trött med fyra barn. Det är inte helt lätt att sova länge.

Inget klokt från mig, men jag ville skriva en rad till dig!

 

Tack Lilja!

Skrivet av  Elaine väntar femman, v. 11
Har faktiskt sovit ganska bra i natt och även varit ledig så därför blev jag lite fundersam över varför jag har sånt kraftigt illamående. På jobbet händer det titt som tätt när jag inte får vila och måste vara med i möten och liknande.

Tack för tipset om ingefära. Det ska jag prova!

Kramar och tack för ditt stöd!
 

Gnäll på!!

Skrivet av  Marie med Pontus 020917, v.9
Det är det vi är till för, för att lyssna, stötta och peppa varandra.

TRÅKIGT att höra att du mår så illa. Hoppas att det känns bättre imorgon.

Tröstkramar
 

Tack Marie!

Skrivet av  Elaine väntar femman, v. 11
Men det är ju inte så kul om det bara är gnäll här, även om det behövs oxå.

Nu har jag blivit rejält hungrig så då kanske illamåendet kan gå över när jag har ätit lite. Fast ibland tycker jag mig märka att det blir värre av mat....inte alltid lätt.

Hoppas oxå att det är bättre i morgon. Är ju ledig nu fram till måndag....:-)

Tack för ditt stöd!

Kramar!
 

Artiklar från Familjeliv