Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ett positivt inlägg från mig för en gångs skull :)

Skrivet av MammaMia m Isaac -02, 9v+6d
Hej allihop,

Idag är jag riktigt glad. Igår köpte jag en dricka som var ingefärsdricka. Björn höll på att storkna när han smakade, men jag tyckte det var gott. Det smakar verkligen ingefära och faktum är att jag mår mindre illa idag (och gjorde även i natt) när jag sippar på denna dryck.

Så idag har jag klarat mig utan förmiddagslur och instället jobbat i 4h *stolt*.

I morgon bär det av till Frankrike i 4 dagar för lite avkoppling och shopping. Isaac har väldigt svårt att tro att bilen verkligen ska med på tåget som mamma och pappa säger.. "jajja mamma, bubi mamma" vilket betyder "Jaja mamma nu busar du!"

Alltså jag är ju fortfarande trött och mår illa, men det har känts hanterbart idag, så jag hoppas jag kan njuta av lite semestern. Om inte annat får jag ju ligga och slappa på ett hotellrum istället för hemma i sängen. Alltid skönt med miljöombyte. :)

Ville bara berätta om mitt glada humör idag, tänkte passa på då jag mest klagat här inne hittills. :)

Jag kikar nog in i eftermiddag (noog, hehe, det lär jag göra! :) ) men om jag inte skriver mer får ni ha en trevlig helg!!!

Imorgon går jag in i v.11 Oh la la!!
Kram
Svar på tråden: Ett positivt inlägg från mig för en gångs skull :)

Vilket underbart inlägg!!

Skrivet av  Marie med Pontus 020917, v.9
Blev så glad när jag läste det. Vad skönt att du mår så bra Mia! Glad för din skull.

Haha vilka kommentarer de kommer med de små.

Trevlig resa!
Kramar
 

Vad skönt....

Skrivet av  Elaine väntar femman, v. 11
...att ingefärsdrickan hjälpte dig mot illamåendet. Oxå sugen på att testa det faktiskt.

Ha det så skönt i Frankrike!

Kramar!
 

Hej

Skrivet av  AnnaS med 96:a & 97:a +bf 16/8
Va skönt att du mår bra idag! Hoppas du kan njuta av din semester och resa nu,
kramar
 

Hej!

Skrivet av  TicTac
Har du provat ingefäratabletter? Ingefärate?
Jag fick sånt av en kompis när jag mådde pyton under förra graviditeten. Tyvärr hjälpte det inte på mig, men jag har hört att andra tycker det är jättebra!
Lycka till med ingefäran!! Trevlig resa!!
kram
 

Förra graviditeten åt jag

Skrivet av  MammaMia m Isaac -02, 9v+6d
inlagd ingefära, men jag tyckte det hjälpte samtidigt som det var äcklig konsistens.

Jag är ingen te-människa och dricker hellre kallt, men det vore helt klart värt att prova.

Fick även tipset om ingefärs kakor (alltså inte pepparkakor) som jag även ska testa.

Drycken var dock toppen, så jag fortsätter nog med den också.

Tack för tipsen! ;)
Kram
 

Artiklar från Familjeliv