Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Kan ni känna

Skrivet av Elin
eran livmoder nu eller se den?
Jag är i vecka 9 + någonting och den syns tydligt, men har inte kommit så långt ovanför *hrrm* könshårskanten.
Hur ligger era livmödrar?
Svar på tråden: Kan ni känna

Kan inte känna

Skrivet av  Hanna
Min mage putar märkligt mycket med tanke på att jag bara är i vecka 9+0, men jag kan inte känna livmodern ännu. Den tittar nog inte upp ur bäckenet förrän om ett par veckor, tror jag.
 

Jag kan...

Skrivet av  A-K(med Aaisla 03+)bf 13/8
känna den men den syns inte. Jag är i v 8+5 idag. Jag är rätt mullig av mig. Sist jag vägde mig så visade vågen 85 och jag är 163 lång. Men jag skäms inte för mitt utseende:) Jag har en underbar man till sambo. Han har aldrig sakt tjockis till mig, här om dagen gjorde han det. Jag blev glad:) Han väntar på att min mage ska växa. Detta kommer att bli han första och mitt andra.

Kram
 

Jadå

Skrivet av  Kristina med Alma + bf 19/8-05
jag har känt den i typ 1½ vecka eller nåt nu, den ligger väl typ 5 cm ovanför "hårkanten" eller nåt sånt. Är i v9.
 

Nej inte jag..

Skrivet av  Mira med A,L & lilla trean bf19/8
Men jag undrar om inte min livmoder ligger lite längre bakåt?? Andra här har ju berättat att det har synts på dem ett tag att de är gravida men själv har jag precis nyss fått en liten bulle på magen.

När jag tänker efter kan jag faktiskt inte minnas sen tidigare att jag kännt min livmoder alls förrän magen blivit stor..
 

Nej men..

Skrivet av  Anonym v10
å andra sidan vet jag inte hur det ska kännas?? :/
Kan någon försöka beskriva?
 

Ska försöka

Skrivet av  Hanna
När jag var gravid förra gången kunde jag från vecka 13 ungefär känna en hård kant där livmodern slutade. Kanten flyttade sig uppåt varje vecka och mot slutet var den under revbenen! Då var jag ganska mycket smalare än jag är nu och hade inget fett mellan mig och bebben, men nu har jag svårt att känna någonting alls. Jag tror att det är lite för tidigt också, fortfarande ligger livmodern nere i bäckenet.
Men om du vill testa, lägg dig på rygg och känn med fingertopparna strax ovanför blygdbenet.
 

Ja, nu kan jag känna....

Skrivet av  Elaine väntar femman, v. 11
...den....:-)

Igår kväll och i natt när jag ändå inget hade för mig (svårt att sova på smala soffor) så kände jag längst ner vid blygdbenet. Och då kunde jag känna en rundning....:-)

Iofs är jag ju snart i vecka 12 så det är väl dags nu.
 

Artiklar från Familjeliv