Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

nytt bf + lite frågor

Skrivet av eb bf 15/8
Får inte till detta med rätt vecka och bf. Var in på föräldrakanalen och verkar få det bästa resultatet. I så fall har jag gått en vecka längre än det jag tidigare räknat på. Det som gör det krångligt är att jag inte vet exakt när jag sist hade mens men om jag räknar med det jag tror får jag följande svar:

Beräknat nedkomstdatum: 2005-08-15
Du har gått 62 fulla dagar (av 280)
Du är i 9:e veckan (av 40)
Du är i v8+6 (av 40+0)

Nu till frågorna. Jag har haft ont på vänstra sidan i magen (ungefär vid äggstockarna) till och från. Det är obehagligt och jag undrar om det kan vara farligt?

Är det någon fler som har hugg i magen? Det känns som det drar åt?

Svar på tråden: nytt bf + lite frågor

Fattar inte

Skrivet av  Emmie
riktigt jag heller men jag ska ju ha dagen efter dig 23/8 och jag har gått 7+5 vecka 8 enligt min bm
Jag har oxå konstiga hugg men det är troligen livmodern som vidgar sig
 

Förlåt

Skrivet av  Emmie
det stämmer nog, läste ditt tidigare på förstgångsmammor och fattade fel datum, förlåt.....
 

Ligamenten hugger till

Skrivet av  Hanna
Jag har också hugg ibland, särskilt när jag hostar eller nyser. Så var det under min förra graviditet också och berodde då enlig BM på ligamenten som håller livmodern på plats. Inget farligt alltså.
 

Oh ja!

Skrivet av  AnTiCe v10+0
Idag har vi varit ute på promenad och jag hade rejäla hugg i ljumskarna och runt bak mot skinkorna/stjärten.
Gjorde rejält ont. Men det drar ju en hel del i livmoderns ligament nu.
 

Jag också

Skrivet av  Katarina
Jag har också haft ont på samma sätt som du, det kan också mola lite, ungefär vid äggstockarna. Skönt att höra att det kan vara ligamenten för lite orolig blir man ju
 

Artiklar från Familjeliv