Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Törstig!!!

Skrivet av AnTiCe v10+0
Jag är så omåttligt törstig. Hinkar i mej lätt 3-4 l. Men orkar knappt dricka vatten, vill ha syrliga drycker som apelsin juice och JOKK drycker mm
Gröna äpplen och vindruvor är också mums.

Nån mer som har dessa "symtom" begär??
Svar på tråden: Törstig!!!

Nix inga begär än, men..

Skrivet av  Lotta m. Lucas -01 & bebben v.8
..när jag väntade sonen så var jag ständigt sugen på juice. Ett tips om du vill dricka mycket juice (om det inte är någon speciell sort du föredrar), så köp God Morgon´s juice med x-tra järn i! Det kan ju behövas när man är gravid =)
Drack den i tid och otid vid förra graviditeten =)
 

Jag hade..

Skrivet av  Sommarflickan
det förra gången jag var gravid, och tyvärr visade det sig att jag hade grav.diabetes. :(
Vill inte skrämma, men bara uppmärksamma...

 

Blir inte såå..

Skrivet av  AnTiCe v10+0
..skrämd. Var så här då jag väntade dottern med men då hade jag ingen graviditets diabetes så jag hoppas väl inte att det är det nu heller.

Man har ju ökade urinmängder då också men det har jag heller inte!
 

Oxå törstig....

Skrivet av  Elaine väntar femman, v. 11
....och torr i munnen. Sen kommer ju toabesöken som ett brev på posten....:-(

Men jag dricker oxå gärna söta drycker och bäljade i mig juice idag till middagen. Fast mest blir det ändå light-drycker.
 

Jaaa...

Skrivet av  *Sara med Mika02&magen v11*
jag är törstig hela tiden, men det känns som att det inte spelar nån roll hur mycket jag dricker. Jag dricker saft, vatten o mjölk.

Mat jag vill ha just nu är sibyllaburgare, tonfisk på knäckebröd och babygröt! och värre blir det.... när jag väntade Mika åt jag pizzasallad, pressgurka och citronfanta verje dag ett tag...tsss....
 

japp!

Skrivet av  Jen med Vidar 02 och v.8
dricker citronsaft ramlösa och apelsinjuice i stora mängder, vanligtvis har vi bara svart vinbärssaft hemma men nu har jag för första gången gått och köpt citronsaft! För övrigt är kyckling och kalkon det enda jag vill ha i köttväg också och helst ris till! Förra gången var det mycket fisk och potatis och inga speciella drickor. Sägs att smak för citrus innebär flicka....vad vet jag? Dessutom står jag inte ut med sötsaker alls.
 

Otroligt törstig

Skrivet av  Mammasuss
Speciellt på apelsin juice. Minns det från sonen oxå.
 

Artiklar från Familjeliv