Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Lite småchockad!

Skrivet av Elaine väntar femman, v. 11
Igår var vi på kalas i Jönköping och när vi skulle köra hem så tog blåsten i allt vad den orkade. Vi stannade i Värnamo för att äta och vad vi har förstått nu så räddade det våra liv....*ryser*

När vi sen körde igen så låg det nedfallna träd över E4:an och flera bilar var alldeles kvaddade. Vi tog oss inte hem då vi måste köra på en mindre väg och där var det alldeles fullt av nerfallna träd. Men vi hade tur och kom loss därifrån (var ett tag instängda mellan två träd och ett stod och svajade precis ovanför bilen) då det var en kille som hade motorsåg och trotsade livet genom att gå ut och såga. Så vi har övernattat på ett lasarett i natt tillsammans med två andra familjer som inte heller ville fortsätta sin färd. Personalen var hur gullig som helst och försåg oss med filtar och smörgåsar. Vi kom hem nu på förmiddagen och sen ett par timmar är maken ute och kör grip-lastare för att röja vägarna. En ung tjej har suttit fastklämd i sin bil hela natten och jag hoppas att hon överlevde.

Ni må tro att här gosas det med barnen och så verkar inte bebb*n ha brytt sig om blåsten heller.

Hoppas ni andra sitter hemma och har det skönt! Vi hade ialla fall klarat oss från strömavbrott här.

Kramar!
Svar på tråden: Lite småchockad!

Huja!

Skrivet av  AnTiCe v10+0
Vilken pärs!!
Otäckt när det blåser så där, men vilken tur att det gick bra med er!!
Vi här uppe i värmlandsskogarna har klarat oss bra från blåsten tack o lov!

Stoor kram till er!
 

Tack!

Skrivet av  Elaine väntar femman, v. 11
Ja, det känns skönt att det gick så bra. Tankarna gick till de som sprang för livet i sydostasien och då hade jag i alla fall hela familjen samlad. Men kan ändå lite känna hur det känns när man blir utsatt för en katastrof. Jag och mamman i den familjen som sov på soffan bredvid oss diskuterade detta jättemycket och vi var så tacksamma över att vi ändå var i Sverige och att vi hade stannat så tidigt som vi gjorde.

Hoppas ni slipper få sån här blåst upp till er. Skogen ser ut som plocke-pinn här.....:-(

Kram tillbaka!
 

Vilken tur!!!!

Skrivet av  Marie med Pontus 020917, v.10
ÅÅå vad otäckt. Ni hade änglavakt där.

Stormen var riktigt jobbig här uppe i Stockholmstrakten också. Det har varit ett fruktansvärt liv här hela natten. På morgonen låg det ett antal bitar takplåt från vårt hus runt omkring i gräset. Vi bor ju iett 1-år gammalt hus så det var väl dåligt fastspikat eller något. Vi ska ringa till supporten imorgon. Vi har varit utan el hela dagen! Jobbigt :-(

Skönt att ni är välbehållna!
Kramar
 

Ja, visst hade vi tur!

Skrivet av  Elaine väntar femman, v. 11
Det första jag tänkte på igår kväll var de stackars kvinnorna som skulle iväg för att föda barn (det kändes rätt bra att vara på ett sjukhus faktiskt även om det är ett antal veckor kvar tills denna förlossning). Undrar hur de gjorde? Det gick ju inte att ta sig fram någonstans i vårt län och knappast i Skåne eller Halland heller vid den tiden. Hoppas de kunde hålla igen....:-)

Fy, vad jobbigt för er att vara utan el. Det har vi ju tack och lov klarat oss ifrån så jag kunde gå in på nätet när vi kom hem....:-) Däremot har vi fortfarande ingen möjlighet att ringa vare sig i det fasta eller det mobila nätet. Men jag har ju bilen hemma i alla fall.
 

Usch vad

Skrivet av  Mammasuss
det verkar ha blåst där nere. Här i Norr har vi haft det lugnt. Vilken tur att det gick bra för er, har följt stormen genom tv.
 

Artiklar från Familjeliv