Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Gravid, men rädd

Skrivet av Bubblan
Jag testade positivt imorse på dag 33, 15 dagar efter äl. Känslorna är blandade. Vad kommer att hända denna gång? En oro jag känner är pga att jag har så mycket kramper i livmodern. De började 2-3 dgr innan jag skulle fått mens, så jag trodde det var mensvärk, men det var det ju inte. Är det normalt att känna denna värk så tidigt i graviditeten? Den uppstår ju pga att livmodern tänjer sig, men det lär den ju inte göra redan innan BIM... Och hur ont kan det göra utan att det är risk för att något är fel? Det känns ibland som rejäl mensvärk, så pass att jag stannar upp och väntar tills krampen gått över. Låter kanske inte så lovande. Det enda positiva denna gång, jämfört med förra, är att jag än så länge inte haft någon blödning.
Vad tror ni? Ska alltså vara i vecka 5+2 idag. Jag kommer ju inte ihåg hur tidigt jag fick värk förra gången - enda noteringen är från v 6 där jag skriver att jag har ständig mensvärk, men inte hur länge jag haft den.
Svar på tråden: Gravid, men rädd

Jag har hört

Skrivet av  *Snurran* 29/28
många berätta om mensliknande värk precis kring IM och efter där.
Jag håller mina tummar för att ditt lill* knyte får stanna kvar!!!
Kram!
 

Det ärnog normalt...

Skrivet av  ~Linda~ bf 11/9-05
jag har haft molvärk/typ mens värk i början på alla mina graviditeter...detta är fjärde.
Men jag har dock inte haft kramp eller så som du beksriver. Kanske känns mer på en del och mindre på andra
 

Typiskt graviditetstecken!

Skrivet av  Greta Garbo 28/26
Mensvärk utan blödning är ett typiskt graviditetstecken!
Och därmed inget att oroa sig för!

Missfall kan man förstås få ändå, men molvärken är inte ett tecken på det utan just på att du är gravid.
Jag tror att det går bra den här gången.
 

Tack ska ni ha!

Skrivet av  Bubblan
Jag känner mig lugnare nu och hoppas på att få gå tiden ut denna gång!
Jag törs dock inte skriva upp mig på någon BFlista ännu...
 

Artiklar från Familjeliv