Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

detta är hemskt...

Skrivet av Sanna med son, v.6+2
ledsen att jag inte kan vara så sprudlande positiv som alla andra...tyvärr tror jag mer och mer att det är ett missfall på G...
Hade bruna flytningar igår och idag har de utökats och blivit mer blodblandade. Har dessutom molvärk i livmodern, känns ungefär som de första värkarna då jag födde sonen. Jättehemskt.
Naturligtvis lever hoppet (om än svagt) så länge man inte fått ett missfall bekräftat. Men det är fruktansvärt obehagligt.
Ringde sjukhuset, där en sjuksköterska upplyste mig om att man inte gör nåt åt såhär tidiga missfall utan låter kroppen sköta det på egen hand. Vila och ta en alvedon var hennes råd. Thanks.

Svar på tråden: detta är hemskt...

Neeeeej, vad hemskt för dig...

Skrivet av  Michaela m son-03 och Bf 13/9
Jag hoppas och ber att det inte är ett missfall på gång för dig...
Om jag kan säga nånting för att kanske ge dig lite hopp och tro så fick jag så när jag väntade sonen, i v.5+4. Trodde att den värsta risken för missfall var över då när jag plötsligt såg en brun flytning i trosan på jobbet. Blev jätterädd och jätteledsen men försökte att hålla hoppet vid liv. Dagen efter vaknade jag med BLOD och visste att det var kört. Minns oxå att jag hade jätteont i ryggslutet och molvärk i magen (som kraftig mensvärk). Höll på så i 4 eller 5 dar men när vi till slut fick komma på VUL så fick vi se ett pickande hjärta.
Och som sagt... jag har en son, så allt gick bra trots detta.

Vad jag vill säga är att det KAN gå bra trots att man inte tror det... Men jag kan ju inte säga att det är så i ditt fall, men jag vill gärna hoppas att det är så!!!

Kan du inte be om ett VUL så snart som möjligt så att du iaf får veta?!?!

Jag håller tummar och tår för att allt ska ordna sig för dig och att det inte alls är det värsta!!!

Kram på dig och lycka till
 

Fy vad jobbigt!

Skrivet av  Ewitha
Skickar stora, varma styrkekramar!!!
 

Vännen!

Skrivet av  Joa
Tänker på dig och hoppas hoppas hoppas att du har fel i dina funderingar och att det går över detta du känner!!!!!
 

Artiklar från Familjeliv