Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vill också vara med här!

Skrivet av Carina med Isabelle, Angelica &Miranda
Jag heter Carina, är 28 år och fick mitt tredje barn, en liten Miranda den 27/12.
Har två tjejer till, Isabelle som snart är 3½ år och Angelica som är 2½ år.

Kram
Svar på tråden: Vill också vara med här!

Välkommen

Skrivet av  geo75
Hej och grattis till 3 barnet! Själv väntar jag första barnet nu den 20 feb så det är ett tag kvar... Men måste ju kolla lite här redan :)
Hur gick din förlossning?
 

Hejsan!

Skrivet av  Carina med Isabelle, Angelica &Miranda
Min förlossning gick bara bra. Det började med att vattnet gick på julafton men eftersom inga värkar startade blev jag igångsatt den 27:e för man får inte gå längre än så med vatten avgång.

De satte droppet vid 11:30-tiden och 19:16 är hon född.
Men det gick lite segt ett tag, under ett bra tag hände ingenting, de var tvungna att öka på droppet och trycka mig på magen för att pressa ner bebisen. När det hade gjorts dröjde det inte länge förrän Miranda kom ut.

Det var en otrolig upplevelse att föda ett fullgånget barn och en härlig känsla att få upp henne på bröstet efteråt. Det har jag inte varit med om förut eftersom mina två äldsta flickor är födda för tidigt.

Nu är det ju snart dags för din bebis att komma till världen också. Spännande!
 

Oj!

Skrivet av  geo75
Hej och tack för din förlossnings berättelse, jag börjar bli så nyfiken på allas förlossningar nu :)
Längtar så!!!

Såg din info om dina 2 andra födslar, helt otroligt att det kan gå så bra när de är så små, helt underbart!

kram
 

roligt att du

Skrivet av  Karro med Robin 021003 & Oliver 041225
hittat hit också *ler*

Kram
 

Välkommen!

Skrivet av  Cilla med Simon-00 och Kevin-04
Jag heter Cilla och är 32 år. Har två barn- Simon 00 10 27 och Kevin 04 12 16.
 

hej

Skrivet av  Myzan & Co
och grattis till Miranda :)

mer om oss i min info,
kramar från oss
 

Tack alla för....

Skrivet av  Carina med Isabelle, Angelica &Miranda
välkomnandet!
 

Välkommen

Skrivet av  Helene & Vincent 041208
till oss & grattis till Miranda! :)

Jag & Vincent bor tillsammans med pappan och de två äldre bröderna, båda snart fyra år, och en tossig hankatt i de södra delarna av Sverige.

Hoppas du ska trivas här med oss!
Kram,
 

Artiklar från Familjeliv