Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vika tidningar anser ni ha bra nyhetsvärde?

Skrivet av Vovv
Hejsaqn !

Vad läser ni för tidningar?
Eller läser ni nyheter på internet?

Vovv
Svar på tråden: Vika tidningar anser ni ha bra nyhetsvärde?

Lena_O svarar

Skrivet av  Lena_O o<:-)
Aftonbladet kommer sambon dragandes med varje dag efter jobbet, för han gillar sportsidorna.

Vi har också Svenska Dagbladet och Dagens Nyheter till frukost! =)

Åker kommunalt, så jag plockar ofta åt mig gratistidningarna också.

Andra nyheter fiskar jag upp på Text-TV och vanliga nyheterna på TV.
 

Jag läser mest

Skrivet av  Blomman
kvällstidningarna, (som dock på sistone liknar mer och mer skvallertidningar...) och så lokaltidningen som håller bra nivå.
 

Lokaltidningen!

Skrivet av  Lena_O o<:-)
*lägger till på listan*
 

Bara nättidningar

Skrivet av  Ysh
Lokalblaskorna (Arbetarbladet, Gefle Dagblad och Norrtelje tidning)
DN och ibland SvD
Aftonbladet och Expressen (för skvallret *S*)

och i tillägg till det RApport, Aktuellt och regionala nyhetssändningar på TV.

Sen väger jag samman och bildar mig en uppfattning.

Vet inte om jag kan välja ut en tidning som är mest tyrovärdig men antagligen är det DN (nätbilagan) av dem som jag läser regelbundet.
 

dOkToRN svarar:

Skrivet av  dOkToRfEELgoOd - ingen språkpolis
I mina ögon är och förblir Svenskan den bästa nyhetstidningen. Inte den roligaste, men den bästa. Den dunsar ned på golvet varje morgon och väcker byrackan som väcker katten som väcker ungarna som väcker oss vuxna som väcker grannarna som skyndar till jobbet och på vägen dit orsakar trafikkaos som orsakar stockningar som orsakar kollisioner som orsakar larm till räddningstjänst och ambulansdirigenter... som skapar en himla massa arbetstillfällen inom bl a vården. Och i slutändan nytt nyhetsstoff till... Svenskan, exempelvis. Så nog är Svenskan en bra blaska, inte sant?

DN läser jag på nätet. Börjar oftast med att gräva i Bengt Ohlssons arkiv av krönikor, för att sen skumma igenom dagens senaste hemskheter.

Det fanns en tid då jag inte ens skulle plågat katten med Aftonbladet som pissunderlag, men idag är den rätt okej och slår Sexpressen med girafflängder. Därmed inte sagt att den är särskilt bra, men som skvallerblaska håller den skapligt hög klass och bjuder på skön underhållning i form av hälsosamma doser av chocksex, dokusåpaskandaler och härliga inslag i stil med så-går-du-ned-i-vikt-med-kondom-metoden.

Men jag läser mestadels AB i digital version, så katten får hursomhaver göra sina inlägg i sin traditionella bajslåda. Fast, det är klart, nog är kattskiten helt klart i klass med Daniel Nyhléns skvallerspalter...
 

Läser bara en på papper

Skrivet av  Christopher
Jag har Sydsvenska Dagbladet hemma. Ibland, om jag vill ha en extra tidning köper jag Svenska Dagbladet - inte en kvällstidning!

På nätet läser jag Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Dagens Nyheter, BBC och CNN.
 

Jag läser för det mesta

Skrivet av  zera
GP och GT i tidningsformat. På nätet har jag Aftonbladet som startsida och läser det senaste där.
Jag ser ofta på Fox News Channel på TV, eller CNN om det har hänt något stort, som t.ex. WTC, och försöker se de regionala nyheterna när jag hinner.
 

DN + SvD varje dag

Skrivet av  Annie E m Mina
både som papperstidningar och på nätet. Expressen och Aftonbladet ibland, (på nätet).
 

min favortit är aftonbladet

Skrivet av  ~Linda~ -2.5 av 25-30 kg
men min sambo avskyr den, rena skvallerblaskan tycker han...men det är ju sånt jag gillar ;-)..
Antingen köper jag den eller läser jag den på internet. Men trevligast är ju och köpa den.
 

FAVORIT........men jag läser även smp

Skrivet av  ~Linda~ -2.5 av 25-30 kg
smålandsposten, vi prenumererar på den
 

aftonbladet

Skrivet av  Helen
mest på nätet blir det
 

Artiklar från Familjeliv