Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

rubrik igår 4 årig flicka saknad

Skrivet av min tanke bara
stod i aftonbladet om pappan som förlorat taget om sin 4 åriga dotter under katstrofen,läste nån det? tror ni att det är sant? tyckte artikeln var så ....vet inte rikigt men jag tyckte att det kändes fel, känns inte som om det vore sant, sonen hittades ensare och hade redan hunit bli opererad och njaa jag vet inte han verkade så samlad, han kan ju iofs vara i chock men det känns fel....känns lite som om nå vill ha 15 min i rampljuset och ljuger ihop en histora för det.

är det sant är det såklart tragiskt och jag behöver inga påhopp jag bara undrar om nån fler reagerat?
Svar på tråden: rubrik igår 4 årig flicka saknad

I flera artiklar

Skrivet av  Mmaria
man läser så berättas det om folk som sett mammor hålla sina små i famnen tills vågorna slitet dom ifrån varandra.
 

jo det säger jag inget om

Skrivet av  min tanke bara
men artikeln är formulerad så att den känns konstig att läsa, att barn kan slitas ur famnen förstår jag ,men sättet den är skriven på är så dålig och därför reagerade jag på om den verkigen var sann eller om aftonbladet bara var glad över att ha en tragisk nyhet på första sidan
 

Tror nog det är sant....

Skrivet av  Hanna m Loke, Ophelia & Tiffanie
... det ligger en bild på den lilla tjejen ute nu ifall någon skulle känna igen henne och identifiera henne. Artikeln ligger också kvar fast nu uppdaterad. Har mycket svårt att tro att de lägger ut falska artiklar om saknade.
Har själv min familj där nere och de säger det är svårt med kommunikation m.m.

Förstår att du inte vill bli påhoppad, men man kanske ska tänka sig för vad man skriver.... tänk om det är någon här som är släkt med denna familjen... tror du att de känner om man läser ett sånt inlägg?

Ta nu detta rätt för jag är inte arg på dig, men man ska nog tänka två ggr innan man yttrar sig om detta.
 

det förstår jag såklart

Skrivet av  min tanke bara
men har du läst artikeln, den är urdåligt skriven och då har aftonbladet ghort ett dåligt jobb för det kändes så fel att läsa den.
 

Finns även på expressen....

Skrivet av  Hanna m Loke, Ophelia & Tiffanie
... ja men de vill väl få fram info så fort som möjligt och även om den är dåligt skriven kanske infon har varit dålig med. Har nu pappan mist sitt barn så har man kanske svårt att ge klara fakta. Jag tror den är sann.
 

Helt klart sant

Skrivet av  mie med Valter03 och Hoppsan bf 24/4
Idag var det dessutom bild på den lilla flickan i tidningen. Hoppas ingen av hennes anhöriga läser ditt inlägg.

/mie
 

vart då? hittar varken bild

Skrivet av  min tanke bara
eller artikeln på aftonbladet
 

Här har du en länk

Skrivet av  Hanna m Loke, Ophelia & Tiffanie
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,581070,00.html
 

hittade artikeln idag

Skrivet av  min tanke bara
och den låter bättre idag, är omskriven. tror att aftonbladet ville ha lite sensation igår. ber om ursäkt ifall nån tog illa vid sig.

Klart det är synd om föräldrarna
 

Men snälla!

Skrivet av  Cybertess
Varför skulle man ljuga ihop en sån hemsk historia för att få lite uppmärksamhet? Det är helt otroligt hur folk spekulerar i de mest märkliga ting. Jag baxnar!
 

du kan ju

Skrivet av  förbannad
inte vara riktigt klok! VEM skulle hitta på något sådant? Visa lite respekt för guds skull!!!
 

alltså nej, nej

Skrivet av  min tanke bara
inte så att pappan ljugit!! självklart inte!!! men när jag läste artikeln i aftonbladet igår kändes det som om nån helt annan som inte ens varit med om det som hänt hittat på nåt för att det skulle hamna på afotnbldets första sida.

såklart jag inte tor att familjen hittat på absolut inte och inte heller nån somm är där men artikeln var så konstig på nåt sätt!! har en mejlkompis som också blev lite osäker var gällde sanningshalten.
 

ja det är inte pappan som skrivit artikeln

Skrivet av  L
och det är lite citerat lite ändrat för att bli språkligt korrekt som vanligt förekommande i artiklar
så självklart är det inte direkt pappans ord som citerats utan en journalist som skrivit artikeln som allt annat som skrivs
alla artiklar är skrivna så tror inte någon av offren själva skriver någon artikel än ialla fall såvida de inte är någon utrikesreporter på uppdrag och råkade vara i vattenmassorna
 

tyvärr är det nog sant

Skrivet av  Anonym
tror vi kommer att överösas av liknade öden. usch, orkar inte mera.
 

Hade faktiskt samma tanke.

Skrivet av  Víll vara anonym
Jag är lite skadad av mitt arbete och noterar när saker och ting inte "hänger ihop"

Min tanke var precis som din, men jag har valt att skjuta undan den ifall jag har fel.
 

jo hon finns med

Skrivet av  kattis
i en av länkarna ovan, så det var nog sant.
 

Artiklar från Familjeliv