Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Finns det inget man kan göra????

Skrivet av VI måste göra nåt!
Sitter här hemma med all min välfärd och trygghet omkring mig, alla mina nära & kära finns häromkring, överflöd med mat och diverse matriella ting och jag känner ett STORT illamående krypa i kroppen. VAD kan jag göra? Jag vill hjälpa.
Det finns miljontals människor utan mat, tak över huvudet ja de har inte ens vatten att dricka. De kanske inte ens har någon av sina nära kvar. VAD kan man göra?
Alla företag & butiker Skänk allt ni kan, vad är väl en Mellandagsrea för nåt när miljontals människor är i nöd?
Alla industtrier som tillverkar blöjjor, mat, barnmat,
medeciner etc etc skickar dom ner nåt?
Det vore bra om nyheterna visade detta och kanske la ut tel nr samt adresser om hur man kan hjälpa till och hur man går till väga!
Svar på tråden: Finns det inget man kan göra????

du kan göra något!

Skrivet av  mandelblomman
skänk pengar till någon hjälporganisation exempelvis Röda Korstet, Radiohjälpen, Läkare utan gränser etc.
 

Kan man inte göra något mer?

Skrivet av  Cybertess
Jag har redan skänkt pengar men känner att jag vill göra något mer, men vet inte vad. Någon som vet vad man kan göra?
 

se mitt inlägg precis under ditt -imt-

Skrivet av  ledsen
 

tips

Skrivet av  ledsen
Det är lätt att känna sig maktlös. tips på vad man göra... du kan ju be en bön...tänd ett ljus för alla barn som dött och föräldrar som förlorat sina. Visa empati och lyssna på folk som vill prata om det, det är ett sätt att bearbeta det, krama om dina nära och kära lite extra, tala om för dom vad dom betyder för dig, man vet aldrig när det försvinner. Har man möjlighet att sätta in en slant till röda korset så gör det, själv har jag gjort det, inte mycket men många bäckar små..
 

Här kan du hjälpa

Skrivet av  Martin N
http://www.redcross.se/newrkweb/WebForms.nsf/Internetpaypriv?OpenForm
 

Artiklar från Familjeliv